وزیر بهداشت خبر داد: انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در آینده

تهران (پانا) - وزیر بهداشت در آیین بهره‌برداری از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته ناوگان اورژانس کشور از انعقاد قرارداد هزار دستگاه آمبولانس دیگر در آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت خبر داد: انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در آینده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در این مراسم با تاکید بر اینکه برای ارائه خدمات مناسب و به موقع اورژانس، نیازمند تجهیز و نوسازی تجهیزات اورژانس و نیروی انسانی خبره و ماهر هستیم، گفت: یکی از افتخارات حوزه سلامت در این دوره، ارتقای اورژانس 115 در سازمان اورژانس کشور است. توسعه ناوگان اورژانس کشور از دیگر اقدامات حوزه سلامت در راستای طرح تحول سلامت به شمار می‌رود و در ۴.۵ سال گذشته، ۳ هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس کشور افزوده شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در گذشته عمر متوسط آمبولانس‌ها ۱۲ سال بوده است، تصریح کرد: اکنون عمر مفید آمبولانس به ۴ سال کاهش یافته است و نهایتا پس از ۵ سال، دیگر مفید نخواهند بود.

هاشمی با اشاره به افتتاح ۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته، گفت: آمبولانس‌هایی که امروز قرار است افتتاح شود از نوع دو دیفرانسیل و معمولی و از بهترین مدل‌های دنیا هستند که با کمک شرکت ایران خودرو دیزل وارد ناوگان اورژانس کشور شده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۳۹ آمبولانس هوایی و ۳ شناور دریایی، اظهار کرد: وجود اورژانس هوایی و دریایی موجب کاهش زمان رسیدن به سر صحنه حادثه و یا بیمار شده است و موتورلانس‌ها بیشتر از آمبولانس‌ها در این‌باره کمک می‌کنند و اکنون، ۲۰۰ دستگاه موتورلانس در حال ارائه خدمت هستند و مقرر است ۵۰۰ دستگاه موتورلانس دیگر تا پایان سال به این ناوگان افزوده شود.

هاشمی افزود: آنچه که می‌تواند در ارائه خدمات اورژانس کشور بسیار موثر باشد، جایگزینی آمبولانس‌های جدید است. همچنین انتقال بیمار و یا فرد حادثه‌دیده و مجروح به بیمارستان با کمترین آسیب در مناطق صعب‌العبور و ناهموار خیابان و جاده‌های کشور، بسیار مهم بوده و مردم ایران شایسته برخورداری از بهترین خدمات هستند.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از همکاری دولت و مجلس در راستای افزایش ناوگان اورژانس کشور، افزود: چنانچه پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و دولت نبود، نمی‌توانستیم به چنین توفیقاتی دست یابیم.

هاشمی از انعقاد قرارداد هزار دستگاه آمبولانس دیگر در آینده، خبر داد و گفت: باید بتوانیم ناوگان اورژانس را جوان نگه داریم تا در حداقل زمان ممکن و بدون آسیبی به بیمار یا مصدوم، فرد را به بیمارستان انتقال دهند.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه اکنون اقدامات اولیه برای افزایش هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: قرارداد هزار دستگاه آمبولانس نیز به زودی منعقد خواهد شد. افزایش آمبولانس‌های هوایی و شناورهای دریای برای سواحل خزر و مکران نیز، از دیگر اقدامات در این راستا خواهد بود و امیدواریم بتوانیم این آمبولانس‌ها را به موقع به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار