شین فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد

لزوم بازنگری در قوانین با توجه به افزایش مصرف مواد روان‌گردان

تهران (پانا) - جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت برخی از قوانین در رابطه با استفاده از مواد مخدر و مواد روان‌گردان در قانون جدید بازدارنده نیست و لازم است در قوانین بازنگری شود.

کد مطلب: ۸۶۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بازنگری در قوانین با توجه به افزایش مصرف مواد روان‌گردان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در مراسم افتتاح طرح ارتقاء سطح سلامت رانندگان اظهار کرد: کم شدن تعداد کشته‌ها بر اثر حوادث رانندگی کاری عظیم بوده است که از سوی همه دستگاه‌ها و تلاش شبانه‌روزی پلیس به همراه اجرای قوانین بازدارنده انجام شده است گرچه حسب فرمایشات مقام معظم رهبری یک کشته نیز برای ما بسیار زیاد است، ولی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این تلفات به حداقل ممکن برسد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: نهادهای تأثیرگذار در این راه و دستگا‌ های مسئول و مردم به همراه اجرای طرح‌های ترافیکی بیشترین تأثیر را در این راه داشته‌اند، شاید تصور شود که ایران جزء کشورهای دارای آمار بالای جان‌باختگان در تصادف است، ولی ما اعلام می‌کنیم در کشور ما تعداد کشته‌ها از میانگین جهانی کمتر است.

وی گفت: امروز در کشور پیشرفته‌ای همانند آمریکا 36 هزار کشته براثر حوادث رانندگی اتفاق می‌افتد که این تعداد در ایران 16 هزار نفر بوده است.

این مقام انتظامی کاهش آمار تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی را محصول یک کار جمعی عنوان کرد و اظهار کرد: جا دارد تا از همه دستگاه‌های مسئول در این امر خصوصا رسانه‌ها که با انعکاس اخبار مرتبط با حوادث و سوانح جاده‌ای و صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی در این رابطه قدردانی و تشکر کنم.

سردار مومنی رفتار ترافیکی، ایمنی خودرو و جاده‌ها را از دیگر مولفه‌‌های کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: اجرای مناسب قوانین و مقررات نیز قطعا در این کاهش موثر بوده است. قوانین باید تسهیل و روان کننده ترافیک و افزایش ایمنی خودرو و جاده باشد، گفت: این قوانین قطعا باید برای قانون شکنان بازدارنده باشد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بازبینی قوانین راهنمایی و رانندگی در سال 89 ادامه داد: برخی از قوانین در رابطه با استفاده از مواد مخدر و مواد روان گردان در قانون جدید نیز بازدارنده نیست و باید با افزایش سطح تعزیرات در این رابطه بازدارندگی مصرف آن را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امروزه در دنیا کشورهایی وجود دارند که برای استفاده راننده خودرو از مواد روان‌گردان و مخدر جریمه 6 هزار دلاری در نظر می‌گیرند و در صورتی که فرد استفاده کننده تصادف کند سقف جریمه را به بیش از 20 هزار دلار و یک سال زندان و محرومیت از رانندگی اعمال می‌کنند.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش تجهیزات مکانیزه و به روز در حوزه‌های ترافیکی اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که منجر به کنترل دقیق، سریع و مناسب رانندگان پرخطر می‌شود، طرح مکانیزه است.

وی با بیان اینکه ما امروز با نهایی شدن این طرح‌ها فاصله زیادی داریم،گفت: استفاده از تجهیزات مکانیزه می‌تواند جرایم را به حداقل ممکن برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار