رسانه‌های آمریکا از جنگ داخلی در دولت ترامپ بر سر ایران خبر دادند

افرادی در خزانه‌داری آمریکا به دنبال حفظ ایران در سوئیفت هستند

تهران (پانا) - رسانه‌های آمریکایی به نقل از چند مقام آگاه از آغاز یک جنگ داخلی در داخل دولت ترامپ برای باقی نگه داشتن ایران در بازارهای بین‌المللی جهانی خبر داده اند.

کد مطلب: ۸۶۰۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌های آمریکا از جنگ داخلی در دولت ترامپ بر سر ایران خبر دادند

به گزارش واشنگتن فری‌بیکن، مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ - از جمله کسانی که امیدوار هستند توافق هسته‌ای به عنوان یک نقطه عطف حفظ شود- برای باقی ماندن ایران در سیستم سوئیفت (سیستم بین‌المللی ارتباطات مالی بین‌بانکی) فشار می‌آورند.

رهبران سوئیف هفته گذشته در واشنگتن با مقام‌های دولت ترامپ دیدار کردند که مطمئن شوند ایران در سیستم سوئیفت باقی خواهد ماند. این سیستم به متحدان اروپایی کمک می‌کند که تجارت با ایران را ادامه دهند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده‌اند که سوئیف و متحدان اروپایی باید تجارت خود را با ایران را خاتمه دهند، منابع می‌گویند که تعداد زیادی از مقام‌های وزارت خزانه‌داری گفته‌اند که در برابر این تلاش ایستاده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود از دستور دونالد ترامپ برای بازگرداندن همه تحریم‌های علیه ایران در زمان باراک اوباما خبر داده است. او گفت: «در داخل دولت افرادی هستند که تصور می‌کنند می‌توانند رئیس‌جمهوری را متقاعد کنند می‌تواند درباره ایران سست‌تر از اوباما عمل کند.»

اولین گزارش درباره اختلافات داخلی در دولت فعلی آمریکا برای حفظ دسترسی‌های ایران به نظام مالی بین‌المللی را چندی پیش روزنامه واشنگتن‌پست ارائه داد و نوشت استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری ترامپ، با روش‌هایی بکر مانند کند کردن فرایندهای رسیدگی به درخواست‌های او در خصوص ایران، به‌دنبال آن است از قطع دسترسی‌های ایران به سوئیفت جلوگیری کند.

روزنامه واشنگتن‌پست درباره دلایل مخالفت خزانه‌داری آمریکا با درخواست‌ها برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت نوشت: «موضع خزانه‌داری قابل درک است؛ وال‌استریت دوست ندارد سیاست‌سازان در واشنگتن، نهادهایشان را مختل کنند و انجام چنین اقدامی، تبعات خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار