رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

امسال آخرین سال اجرای ثبت جرایم رانندگی با نرخ فعلی

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا درباره نرخ جرایم رانندگی گفت نرخ جرایم رانندگی در کشور هر ۳ سال یکبار بازنگری می‌شود و امسال نیز سال آخر اجرای نرخ‌های فعلی است که در صورت تصویب دولت، این نرخ‌ها تغییر می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امسال آخرین سال اجرای ثبت جرایم رانندگی با نرخ فعلی

به گزارش سایت پلیس راهور، سردار تقی مهری در مراسم طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور افزود: یکی از راهبردهای پلیس راهور کنترل رفتار رانندگان پرخطر است. بر اساس قانون رانندگانی که دارای رفتار پرخطر هستند به محرومیت از رانندگی محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کیت‌های تست جدید مواد مخدر تاکید کرد: از کیت‌های جدید تست مواد مخدر برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر استفاده می‌شود.

وی قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، تلاش شبانه‌روزی پلیس و همکاری سایر دستگاه‌ها را 3 عامل مهم کاهش حوادث رانندگی دانست و گفت: تابستان امسال در تیر و مرداد کاهش حوادث رانندگی را داشتیم. ۷۵ درصد جانباختگان حوادث رانندگی متعلق به جاده‌های بین شهری است. همچنین ۵۷ درصد تصادفات امسال متعلق به سواری‌ها و ۳۰ درصد موتورسواران است.

وی به آمار خودروها و موتورسیکلت‌های کشور اشاره کرد و گفت: اکنون ۳۰ میلیون جلد گواهینامه، ۲۲ میلون خودرو و ۱۱ میلیون ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا روند کاهش تصادفات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در قانون برنامه ششم باید ۳۰ درصد کاهش تلفات تصادفات را به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه نسبت به طول برنامه داشته باشیم که این مهم محقق شده است.

به گفته وی، هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ۷.۷ نفر، در آسیا ۱۰ نفر، در ایران ۵ و در اروپا ۲.۷ نفر کشته می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در حاشیه این مراسم درباره نرخ جرایم رانندگی گفت: نرخ جرایم رانندگی در کشور هر ۳ سال یکبار بازنگری می‌شود و امسال نیز سال آخر اجرای نرخ‌های فعلی است که در صورت تصویب دولت، این نرخ‌ها تغییر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار