باحضور مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست فرماندهی انتظامی استان

مراسم قرائت " پیام مهر " در مشهد برگزار شد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم " پیام مهر" که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دبیرستان شاهد خاندان قفلی ناحیه هفت مشهد برگزار می شد گفت : در حوزه تامین امنیت اجتماعی؛ همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای آگاهی بخشی به جامعه در حوزه هایی مانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند در راستای بهبود شرایط زندگی در اجتماع نقشی مهم را ایفا کند.

کد مطلب: ۸۶۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم قرائت " پیام مهر " در مشهد برگزار شد

قاسمعلی خدابنده در این مراسم اظهار داشت : مقوله امنیت در همه کشورها از مسائل اساسی ست و هرساله هزینه بسیارزیادی از سوی دولت ها برای تامین امنیت جامعه پرداخت می شود.

وی افزود : خوشبختانه علیرغم این که کشور ما در منطقه ای پرآشوب واقع شده اما به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی شاهد آرامشی مثال زدنی در کشورمان هستیم.

خدابنده ادامه داد : تامین امنیت، بسترساز توسعه در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و در همین راستاست که تقویت نیروهای نظامی و تامین کننده امنیت جامعه نقش موثری در رشد جامعه دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین امنیت اجتماعی؛ همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای آگاهی بخشی به جامعه در حوزه هایی مانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند در راستای بهبود شرایط زندگی در اجتماع نقشی مهم را ایفا کند.

خدابنده با بیان این که امروز در جامعه ما ساختارها در حال تغییر هستند و این درحالی ست که فرهنگ اجتماعی همگام با این ساختارها رشد نداشته است ، بر همین اساس در بخش های مختلف با ناهنجاری هایی روبرو می شویم که برای مقابله با این چالش بهترین مسیر ایجاد امنیت با محوریت مردم است گفت :هر یک از افراد اجتماع با خودمراقبتی و خودکنترلی باید پلیس خود باشند ؛ اگر این مسیر را درنظر بگیریم در نهایت شاهد افزایش سرمایه اجتماعی خواهیم بود که خود آن رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

کمالی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد هم در این مراسم بااشاره به همکاری مطلوب ایجاد شده بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی ،یکی از ثمرات این همکاری ها را برگزاری دوره های آموزشی متعدد با محوریت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار