گفتگوی زنده شبکه چهار با موضوع «آمریکا در مقابل سازمان های بین المللی»

تهران (پانا) - برنامه «رو در رو» این هفته به ابعاد حقوقی و سیاسی رای ابتدایی دیوان لاهه در موضع تحریم‌های ظالمانه آمریکا در برابر ایران می پردازد.

کد مطلب: ۸۶۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
گفتگوی زنده شبکه چهار با موضوع «آمریکا در مقابل سازمان های بین المللی»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» با اجرای دکتر مراد عنادی، امروز (17 مهرماه) با حضور دو کارشناس با موضوع «آمریکا در مقابل سازمان های بین المللی» به روی آنتن می رود.

قضات دیوان لاهه روز چهارشنبه هفته گذشته پیرو شکایت ایران از آمریکا به سبب نقض عهدنامه مودت سال 1955بین دو کشور، رای به لغو تحریم‌های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا علیه ایران دادند. این رای دیوان لاهه، عصبانیت مقامات آمریکایی را موجب شد، تا جایی که مایک پمپئو به نمایندگی از کاخ سفید خروج یک طرفه از عهدنامه مودت با ایران را اعلام کرد. محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی این حکم دیوان لاهه را یک پیروزی دیپلماتیک برای نظام اسلامی و شکستی برای ایالات متحده آمریکا ارزیابی کرده و تاکید کرده‌اند، این حکم می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روند اجرای برجام داشته باشد.

بنابراین گزارش، در برنامه «رو در رو»ی این هفته به بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی رای ابتدایی دیوان لاهه در موضع تحریم‌های ظالمانه آمریکا و روند نهایی شدن و آثار مترتب بر این رای می‌پردازد.

محسن اسلامی استاد دانشگاه تربیت مدرس و مهدی حسینی حقوقدان و مشاور یونسکو در ایران ، دو کارشناسی هستند که در برنامه امروز راجع به این موضوع بحث و تبادل نظر می کنند.

«رو در رو» به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی سه شنبه ها ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار