جانشین سازمان نظام وظیفه ناجا

200 هزار سرباز تا پایان سال جاری تحت آموزش مهارت‌افزایی قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می‌گوید اجرای برنامه مهارت‌افزایی سربازان از سال گذشته آغاز شده است و حدود 100 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند و تا پایان سال جاری 200 هزار نفر تحت این آموزش قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۸۶۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
200 هزار سرباز تا پایان سال جاری تحت آموزش مهارت‌افزایی قرار می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی درباره مهارت‌افزایی سربازان گفت: تلاش ما بر این است که هر سربازی با ورود به خدمت سربازی، حداقل یک مهارت را کسب یا در صورت داشتن مهارت، آن را توسعه دهیم تا بعد از ترخیص، برای جوانان فرصت شغلی مناسبی ایجاد شود.

وی افزود: برنامه مهارت‌افزایی سربازان از سال گذشته شروع شده است و حدود 100 هزار نفر تحت آموزش هستند و تا پایان سال 97 نیز 200 هزار نفر تحت برنامه مهارت‌افزایی نیروهای مسلح قرار خواهند گرفت.

جانشین سازمان وظیفه عمومی با بیان این مطلب که به سلایق سربازان در انتخاب مهارت توجه می‌شود، افزود: امسال مهارت‌افزایی سربازان داوطلبانه بوده ولی از سال آینده برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که همه سربازانی که وارد خدمت می‌شوند حتما باید حداقل یک مهارت را در پادگان‌ها یا مراکزی که مشغول خدمت هستند، فرا بگیرند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال 97 بر مقوله «افزایش مهارت‌ها» تاکید کرده‌اند هدف از مهارت‌آموزی، ارتقاء سطح مهارت‌ها و نه مدرک‌گرایی است؛ با این وجود با همکاری سازمان فنی وحرفه‌ای، سربازانی که دوره‌های مهارتی را بگذرانند، می‌توانند با شرکت در آزمون‌های فنی وحرفه‌ای؛ مدرک معتبر نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد پس از اتمام خدمت سربازی، علاوه بر دریافت کارت پایان خدمت و گواهی مربوط به مهارت، گواهی سابقه کاری نیز دریافت می‌کنند که در زمینه کسب مهارت است.

این مقام مسئول درباره ثبت رزومه تحصیلی مشمولان نیز گفت: دارندگان مدرک تحصیلی دانشگاهی به‌ویژه فوق لیسانس و بالاتر می‌توانند در مرحله ثبت درخواست اعزام به خدمت رزومه تحصیلی خود را نیز به دفاتر ارائه دهند تا از طریق سامانه وظیفه عمومی در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: نیروهای مسلح با توجه به نیاز خود از بین رزومه‌های تخصصی، نیروهای متخصص را انتخاب می‌کنند، این اقدام فرصتی ایجاد می‌کند تا فردی که از دانشگاه خارج شده بتواند طبق تخصص خود در خدمت سربازی تجربه کسب کند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی نیروهای مسلح به عهده این سازمان است و سعی داریم با توسعه زیرساخت‌ها، سربازی را به سمتی سوق دهیم که جوانان بیشتری بتوانند متناسب با تخصص خود به کارگیری شوند که این امر زمینه‌ای برای افزایش مهارت‌های سربازی خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که یکی از تصمیمات ستاد کل نیروهای مسلح برای رفاه حال سربازان در سال آینده، به کارگیری مشاوران شغلی در پادگان‌ها است، افزود: دیدگاه مسئولان نسبت به مقوله سربازی هم‌اکنون متفاوت از دهه‌های گذشته است و سعی بر این است که شرایط بهتری برای سربازان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار