درافشانی،رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد؛

۳8 هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین مراجعه کردند

قزوین (پانا) - درافشانی،رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: در 6 ماهه اول سالجاری 38 هزار و 26 نفر به کتابخانه ها و قرائت خانه های این سازمان برای مطالعه و دریافت کتاب مراجعه کرده اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد 7 درصدی برخوردار بوده است.

کد مطلب: ۸۶۰۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
۳8 هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین مراجعه کردند

درافشانی با اعلام این خبر افزود:21 هزار و 35 جلد کتاب در 6 ماهه نخست سالجاری در کل کتابخانه های سازمان به امانت رفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 6هزار و 150 نفر عضو کتابخانه های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه های سازمان استفاده می کنند.

درافشانی تعداد کتاب های موجود در کل کتابخانه های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری را 48 هزار 334 جلد کتاب برشمرد.

وی افزود:افزایش گنجایش سالن های مطالعه،خرید کتاب براساس نیازسنجی محلی و نیز درخواست مراجعین ، افزایش ساعات خدمات دهی به مراجعین واعضاء کتابخانه ها به نسبت سایر کتابخانه های شهر قزوین،افزایش رفاه در ساعات خدمات دهی به مراجعین از عوامل موثر در میزان رضایت شهروندان از کتابخانه های مراکز سازمان فرهنگی بوده است .

این مسئول از قبولی 85 درصدی اعضاء و مراجعین کتابخانه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد و گفت:کتابخانه های سازمان امسال نیز با قبولی بالای مراجعین در کنکورهای سراسری دانشگاه ها در رشته های مختلفی همچون پزشکی ، پرستاری ، مهندسی عمران ، حقوق ، روان شناسی و ادبیات و... توانسته است گامی دیگر در راستای خدمت گزاری به اقشار جوان که امید فردای جامعه هستند برداد.

وی افزود:سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بر اساس نوع، خصوصیات، اهداف و ارائه خدمات و با توجه به نیازهای شهروندان در محلات سطح شهر نسبت به آسان نمودن سطح دسترسی به کتاب و مواد خواندنی در قالب کتابخانه، سالن قرائت خانه ، تجهیز کتابخانه های مساجد و ایجاد کانکس های فروش و امانت کتاب ، طرح های مختلفی همچون طرح عضویت پژوهشگران و محققین ، طرح عضویت خانواده با نام طرح کیف .کتاب ، عضویت ویژه کودکان و نوجوانان واجرای طرح کوله کتاب و راه اندازی اتوبوس کتاب اقدام نموده است .

درافشانی اضافه کرد:همچنین به جهت دسترسی آسان شهروندان به کتاب و مواد خواندنی مفید برای سنین مختلف و نیز به درخواست و استقبال شهروندان از ایجاد یک فضای فرهنگی در مناطق پرجمعیت و پرتردد شهری، نسبت به ایجاد کتابخانه های سیار در قالب کانکس های ارائه ی کتاب در سطح شهر و در معابر پر ازدحام و پر رفت و آمد منطقه شهری اقدام نموده است .

وی افزود:ایستگاه کتاب چهارراه ولی عصر به دلیل منطقه ی استراتژیکی شهری و ورودی اصلی و مهم شهر قزوین به جهت ورود افراد برون شهری (شهر محمدیه ، بیدستان ، تهران و...) و محل وصل مناطق جنوب شهری به جهت ورود به مرکز شهر ، برآورده نمودن حداقل نیاز فرهنگی این شهروندان را پوشش داده است و همچنین ایستگاه کتاب سه راه خیام به دلیل پرتردد بودن ،مرکزیت شهر ،منطقه ی تواصل معاملاتی توانسته است جایگاه بسیار خوبی را احراز کند .

درافشانی اضافه کرد:پیرو درخواست دانشجویان و نیز رفع نیازهای تخصصی این قشر از شهروندان، این سازمان برای اولین بار محلی را به جهت دسترسی آسان دانشجویان تخصصی به نیازهای اطلاعاتی شان و نیز سفارش کتب درخواستی خود از انتشارات معتبر تهران و خارج از کشور اقدام به ایجاد ایستگاه کتاب در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی نموده است که از استقبال بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد:به جهت رفاه حال شهروندان و لزوم دستیابی آسان به منابع خواندنی و نیز بهره مندی حداکثری از فضای سالن های مطالعه، بنا به درخواست مراجعین کتابخانه های سازمان با افزایش ساعات خدمات دهی ؛ حتی در ایام جمعه و تعطیلات رسمی در خدمت شهروندان گرامی شهرمان است .

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود:همچنین در راستای حمایت از نویسندگان بومی استان به جهت ترغیب و نیز بهره برداری از اندوخته های علمی این عزیزان نسبت به تهیه ی تعداد 2282 جلد کتاب تاکنون اقدام نموده است و تعداد 700 جلد کتاب در برگزاری مراسم سید سالار شهیدان اهدا گردیده است .

درافشانی خاطرنشان کرد:ما معتقدیم هرگاه شرایط و رشد کتابخانه ها در جامعه ای فراهم آید آن جامعه مراتب ترقی را یکی پس از دیگری طی خواهد نمود .

لازم به ذکر است،کتابخانه فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س)،کتابخانه اندیشه، کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه، کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی، سالن های مطالعه آیت اله بهجت و سعدی؛کتابخانه ها و سالن های مطالعه تحت پوشش سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار