در بیانیه مشترک رئیس سازمان فضاییی و رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان مطرح شد:

تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با فضا از مهم‌ترین دستاوردهای هفته جهانی فضا است

تهران (پانا) - فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران به مناسبت هفته جهانی فضا پیام مشترک دادند.

کد مطلب: ۸۶۰۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با فضا از مهم‌ترین دستاوردهای هفته جهانی فضا است

متن پیام مشترک فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران به مناسبت هفته جهانی فضا به شرح زیر است:

ای گروه جن و انس اگر می‌توانید از مرزهای آسمان‌ها و زمین بگذرید، پس بگذرید. ولی هرگز نمی‌توانید، مگر با نیرویی فوق‌العاده.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1999به پیشنهاد هیات ایرانی طی قطعنامه‌ای 4 لغایت 10 اکتبر(12 الی 18 مهرماه) را «هفته جهانی فضا» نام گذاری نمود. این هفته با دو رویداد بزرگ در توسعه فناوری فضایی در جهان شامل 12 مهر سالروز پرتاب ماهواره اسپوتنیک1، اولین ماهواره ساخت بشر و 18 مهر سالروز تصویب اولین معاهده استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو شامل ماه و سایر اجرام سماوی در سازمان ملل متحد مصادف است.

همه ساله هفته جهانی فضا به‌عنوان یک رویداد بزرگ علمی،‌ آموزشی و ترویجی در عرصه بین‌المللی جشن گرفته می‌شود که در این هفته، عموم مردم و جامعه کاربران راجع به فواید حاصل از فضا آموزش می‌بینند و کودکان و دانش‌آموزان به فراگیری علوم فضایی و توجه به آینده تشویق می‌شوند. تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با فضا از مهم‌ترین دستاوردهای این هفته به شمار می‌آید.

بدون شک توسعه همه جانبه و پایدار، مستلزم بسترسازی فرهنگی و توسعه آموزش و ترویج فناوری فضایی نزد آحاد جامعه به‌ویژه جامعه دانش‌آموزی و نخبگان است. سازمان فضایی ایران و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با امضا تفاهم‌نامه‌ای تصمیم گرفته‌اند تا با مشارکت و همکاری یکدیگر و با جلب حمایت از سایر فعالان حوزه فضایی، گام‌های زیرساختی و پایه‌ای را در نهادینه کردن علوم فضایی و کاربردهای آن در جامعه را برندارند.

لذا ضمن تبریک و گرامیداشت هفته جهانی فضا فرصت را غنیمت شمرده و از همه معلمان گرانقدر،‌ فرهنگیان عزیز و دانش آموزان گرامی و همه علاقه‌مندان و فعالان حوزه فضایی دعوت می‌نماییم با ورود جدی‌تر به آموزش و فراگیری و مشارکت در امر ترویج فناوری فضایی و کاربردهای آن،‌در بهره گیری از این دانش در بهبود و ارتقای سطح زندگی ملت شریف ایران اسلامی بیش از پیش سهیم و تأثیرگذار باشند.

بر این باور هستیم که با مشارکت و همدلی، راه دشواری که برای توسعه و بومی سازی دانش صلح آمیز فضایی برداشته شده است را می‌توان باقوت و قدرت پیمود.

به امید کسب موفقیت‌های روزافزون.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار