رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان: دانش فضا به ما می‌فهماند که بودن ما مدیون خداوند است

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در نشست قلمرو دست‌یابی بشر به فضا از منظر قرآن و شریعت شرکت کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان: دانش فضا به ما می‌فهماند که بودن ما مدیون خداوند است

این نشست آموزشی امروز صبح در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته جهانی فضا و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزار شد.

در نشست امروز فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و حجت‌الاسلام سیدعیسی مسترحمه، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه، و نویسنده کتاب قرآن و کیهان شناسی در رابطه با اشارات قرآنی به بحث نجوم و دیگر مسئولان حضور داشتند.

فاطمه مهاجرانی در این نشست گفت: «موضوع انسان و فضا همیشه برای انسان‌ها جذاب بوده است. فضا به دلیل سقف پرواز و آرزوهای انسان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.»

او ادامه داد: «دانش به بشر علاوه بر دستاوردهای معمول دستاوردهای فناوری می‌دهد و نشان می‌دهد که هیچ نیستیم. وقتی بشر در این فضا باشد می‌فهمد چیزی برای ارائه ندارد.»

مهاجرانی گفت: «بشر درباره خود به تعمق می‌نشیند و می‌فهمد کمتر از هیچ نیست. وقتی به ابعاد ستاره‌ها فکر می‌کند به این نتیجه می‌رسد که انسان چیست و در کجای این جهان جای دارد.»

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: «دانش فضا به انسان می‌گوید بنده اگر غرور داشته باشد هیچ نیست‌. حق اینکه بخواهیم برای هستی گردن‌کلفتی کنیم نداریم زیرا ما جز کوچکی از هستی هستیم.»

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «کمترین و بیشترین دستاورد تفاهم‌نامه بین سازمان فضایی و مرکز استعدادهای درخشان پی بردن به این موضوع است که بودن ما مدیون خداوند است.»

در پایان این نشست حجت الاسلام سیدعیسی مسترحمه عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه و نویسنده کتاب قرآن و کیهان شناسی کارگاهاعجازهای قرآنی و دانش نجوم از دید قرآن را برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار