۲۵ برابر سد کرج باران بارید

تهران (پانا) - بارش‌های ۸.۵۷ میلیارد مترمکعبی ۱۵ روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با ۵.۲میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی ۲۷.۸درصدی داشته است.

کد مطلب: ۸۶۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ برابر سد کرج باران بارید

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 97) تا ساعت 18:30 چهاردهم مهر در مجموع 3 میلیارد و 626 میلیون مترمکعب بارش در ایران داشتیم که این رقم در ساعت 18:30 روز پانزدهم مهرماه به 8 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب رسید.

در واقع در 24 ساعت، 4 میلیارد و 944 میلیون مترمکعب باران و برف در ایران باریده است.

بارش‌های 8.57 میلیارد مترمکعبی 15 روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با 5.2 میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی 27.8درصدی داشته است و نسبت به متوسط بارش‌های 15 روز اول مهردر 50 سال گذشته، افزایشی 67.7درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس وضع طبیعی ایران، 70 درصد از حجم این بارش‌های 4.9میلیارد مترمکعبی که در بازه زمانی یک شبانه‌روز در ایران باریده، تبخیر شده است و بخشی از 30 درصد باقی‌مانده نیز به دریا می‌ریزد. کمتر از 30 درصد از این مقدار بارش، با جریان یافتن در رودهای کشور به منابع آب سطحی پشت سدها اضافه شده و بخشی نیز با نفوذ در زمین به منابع زیرزمینی تجدیدپذیر افزوده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار