مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد :

جایگاه طالبان علم از مرزبانان ، مجاهدان و حجاج بالا تر است

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد ، در جمع مدیران و موسسین مدارس غیر دولتی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص)گفت : دانش آموزان ارزششان نزد خداوند از مرزبانان ، مجاهدان و حجاج نیز بالا تر است . چنین جایگاهی را پیامبر اکرم ، برای طالبان علم بیان می‌کند .

کد مطلب: ۸۶۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه طالبان علم  از مرزبانان ،  مجاهدان و حجاج بالا تر است

سید‌رضا خاتم‌پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد عنوان کرد: خداوند را هزاران مرتبه شاکریم که لطف کرد و منت بر سر ما نهاد و به ما توفیق خدمت به طالبین علم را عطا فرمود . خداوند را شکر گزاریم که بهترین کالای حیات و بهترین کالای موجود در افلاک و کهکشان ها را دراختیار من و شما قرار داد کدام انسان و کدام شیء و کدام موجود ارزشش بالاتر از آن خلیفه الله و فرد معصومی است که عمرش را در کلاس درس من و شما می گذراند .

خاتم پور ادامه داد: به خودتان ببالید که این مدال و توفیق، نصیب ما شده است که به بهترین موجودات خدا که دانش اموزان هستند خدمت کنیم و می بایست که همه ما برای این فرصت، ارزش قائل شویم و قدر دان باشیم .
به طور حتم دعای پدر و مادر ، پشت سر ما بوده است، حتما لطف محض خداوند شامل حال ماشده است که به ما اجازه دادند تا بر سر این سفره بزرگ نعمت و برکت بنشینیم و رزق ابدی و اخروی خودمان را از آن تامین نماییم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک با بیان اینکه معلمین می بایست مسئولیت پذیر باشند. ، اظهار کرد : هدف من از بیان این مطالب این بود که شما متوجه ارزش مقام خود و دانش اموزان شوید و هم اینکه در قبال این لطف و مسئولیتی که نصیبتان شده است تکلیفی که بر دوشتان نهاده می شود را احساس نمایید .

وی عنوان نمود‌: یک معلم مسئولیت پذیر می بایست، اهداف اموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت را با تمام وجود درک کند و متعهد شود که این هدفی را که مسئولیتی سنگین برای او ایجاد نموده است را با رساندن دانش اموزان به حیات طیبه ، قرب الهی و مهدی باوری و مهدی یاوری، بدست اورد.

خاتم پورتصریح کرد : بالا ترین هدفی که ما در نظام اموزش و پرورش و تعیلم و تربیت داریم، ان است که دانش اموزان خود را یک قدم به حضرت پروردگار، نزدیک تر کنیم و کاری کنیم که به وصال دوست و یار خود نائل شوند.

مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک با بیان اینکه هدف همه اموزش های معلمین میبایست وصال با پروردگار باشد عنوان نمود: همه اموزش هایی که شما در کلاس درس ارائه میدهید و بارها انرا با دانش اموزانتان مرور میکنید و همه شعر ها و لغاتی که ترجمه میکنید ، اگر در انها وصال با پروردگار و قرب الهی نباشد ، هیچ ارزشی ندارد .
فلسفه تعلیم و تربیت در نظام الهی آن است که دانش اموزان را از اهداف جزئی و کلی ، دور کرده و به هدف نهایی پیوند بزنید .

وی در ادامه افزود: خواندن و نوشتن و تمرکز کردن و حل مسئله ، موقعی ارزش پیدا میکند که دانش اموزان با تمام سلول های بدنشان در کلاس ریاضی ، ادبیات ، هنر و .... خدارا ببینند و قدرت مطلق افرینش را با تمام وجود خویش احساس نمایند .

خاتم پور اظهار داشت: اموزش روش ها و فنون تدریس به شما کمک میکنند که از چه ابزارو روشی استفاده کنید، منتهی ما در اموزش و پرورش روش و ابزار مشخصی نداریم و معلم به هر روش و وسیله ای که بتواند دانش اموز را پله پله به نقطه اوج و تعالی برساند کارش مورد تایید است و وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است .
وی در ادامه اتفاقات جنگ احد را تشریح نمود و گفت: اگر ما از تاریخ عبرت نگیریم، خواندن آن هیچ ارزشی برایمان نخواهد داشت .

مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک، در نهایت با اشاره به جنگ نرمی که در حال حاضر بر علیه کشور ما ایجاد شده است، عنوان نمود : اینک ما در شرایط سخت جنگی هستیم و بایستی انرا درک کنیم . در مرحله ا ول این جنگ ، با رشادت های جوانان و مجاهدین به پیروزی رسیدیم ، منتهی ولی امر مسلمین از همان ابتدا فرمودند که جنگ ادامه دارد اما دشمن مسیر را تغییر داده است .
ماباید بصیرت داشته باشیم و این موضوع مسئولیت مارا در اموزش و پرورش سنگین تر میکند ، زیرا امروز جنگ دشمن از جنبه فرهنگی است و مجاهدین و مراقبین این جنگ فرهنگیان هستند .بنابراین ، ما باید هشیار باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار