رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مطرح کرد:‌

قیمت گوشی‌های تلفن همراه 50 درصد کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی می‌‌گویداگر به به واردکنندگان موبایل بر اساس سامانه نیما ارز اختصاص یابد قیمت گوشی‌های تلفن همراه 50 درصد کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت گوشی‌های تلفن همراه 50 درصد کاهش می‌یابد

به گزارش صدا و سیما، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی اظهار کرد:‌ نباید واحد صنفی مقصر مشکلات گوشی تلفن همراه نشان داده شود.
وی افزود: اکنون اجازه فروش 600 هزار گوشی تلفن همراه را نمی‌دهند و گوشی‌ها را قیمت‌گذاری نمی‌کنند در حالی که بارها از سازمان حمایت از مصرف‌کننده و دستگاه‌های دیگر درخواست قیمت‌گذاری کرده‌ایم.
درستی با بیان اینکه گوشی تلفن همراه تنها کالایی است که امکان قاچاق آن وجود ندارد گفت: زمانی 2 هزار میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان موبایل می‌رفت اما اکنون این رقم صفر است.
وی افزود: 19 نفر از اشخاصی که ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفتند،​ گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را با قیمت دیگری فروختند اما 22 نفر مشکلی در این زمینه نداشتند.
درستی گفت: سه ماه و نیم است که موبایل وارد بازار نشده یا در گمرک توقیف است. با مجرم ها باید برخورد شود اما کالاها را باید وارد بازار کنیم.
درستی گفت: ماهانه به 1 میلیون گوشی در بازار نیاز داریم و بر اساس ایام خاصی مانند عید نوروز تقاضای بازار، سالانه 15 میلیون گوشی است.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 3 میلیون گوشی تلفن همراه در بازار، کمبود داریم، اظهار کرد: 75 درصد اشخاصی که مجوز خاص گرفتند در واردات گوشی تلفن همراه دچار مشکل شدند اما نمایندگی‌ها و بخش خصوصی با چنین مشکلی روبرو نشدند.
وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی را حمایت نمی‌کنید چوب لای چرخ آن نگذارید، عنوان کرد:‌ برای قیمت‌گذاری گوشی‌های تلفن همراه اخیراً تصمیم گرفته شد این گوشی‌ها با ارز نیمایی محاسبه 4 درصد حق گمرک و 9 درصد مالیات ارزش افزوده آن پرداخت شود و واردکننده با احتساب 15 درصد این گوشی‌ها را وارد بازار کند اما این تصمیم تاکنون اعلام نشده است.
وی افزود: درباره پرونده‌های واردات گوشی تلفن همراه بیش از 20 نفر در بازداشت هستند و چطور برخی دستگاه‌ها 45 روز است پاسخ استعلام سازمان تعزیرات را نمی‌دهند.
درستی گفت: اکنون در بازار موبایل رکود است و خریداری وجود ندارد اما اگر کالا تأمین شود و به واردکننده بر اساس سامانه نیما ارز اختصاص یابد قیمت گوشی‌های تلفن همراه 50 درصد کاهش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار