معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان

مدرسه و دانش آموزان مهم ترین گروه های هدف در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی هستند

گرگان (پانا) - از مهمترین گروه‌های هدف در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، دانش‌آموزان و محیط مدرسه هستند که محیط مدرسه بیشترین تاثیرگذاری و الگوگیری را در قشر عظیمی مانند دانش‌آموزان دارد و می‌تواند بیش از محیط خانه به شکل غیر مستقیم اثرگذار باشد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه و دانش آموزان مهم ترین گروه های هدف در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی  هستند

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان در نشست مشترک با حوزه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: از مهمترین گروه‌های هدف در امر پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، دانش‌آموزان و محیط مدرسه هستند که محیط مدرسه بیشترین تاثیرگذاری و الگوگیری را در قشر عظیمی مانند دانش‌آموزان دارد و می‌تواند بیش از محیط خانه به شکل غیر مستقیم اثرگذار باشد.

وی با اشاره به 8 الویت نخست آسیب های اجتماعی در مدارس استان اذعان داشت: ضرورت دارد از همان دوران پیش دبستان تا دبیرستان افراد تحت آموزش مهارت‌های اجتماعی قرار گیرند تا بتوانند در هر شرایطی خود را از گرفتاری مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نجات دهند از این رو آموزش و پرورش با توجه به نیاز های رشدی برنامه های آموزشی و توانمندسازی ویژه والدین کارکنان و دانش آموزان در تمامی مقاطع برگزار می نماید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان درباره هزینه کرد بودجه آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: بودجه بر اساس چارچوب برنامه‌ها و فعالیت‌ها هزینه می‌شود که بخش اصلی بودجه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با توجه به رسالت و ماموریت آموزش و پرورش، در بخش آموزش پیشگیری و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه «مهارت‌های خود مراقبتی» هزینه می‌شود.

طبرسا افزود: علاوه بر این، در زمینه دو محور دیگر «نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی» و «مراقبت اجتماعی از دانش آموزان» که شامل مداخله در فوریت‌های اجتماعی و حمایت از دانش آموزان در معرض خطر می‌شود نیز توجه لازم صورت می‌گیرد و بودجه‌های لازم در این زمینه نیز تخصیص یافته و هزینه می‌شود از جمله دوره تربیت مربی مدیریت مورد نظر می باشد که ویژه 45 نفر از کارشناسان متخصص در این امر در آبان ماه سال جاری با حضور مدرسان کشوری برگزار می شود.

وی درباره مهمترین چالش‌های حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: طبق نتایج سامانه رصد و پایش آسیب های اجتماعی مدارس استان ، دو چالشِ مهم پیش روی ما، موضوع فوریت‌های اجتماعی و رویدادهای ناگوار بوده که شامل موضوعاتی چون خشونت و خودکشی، خشونت علیه کودکان، مشکلات خانوادگی کودکان و نوجوانان و نیز رفتارهای پرخطر نوپدید بوده است. وی ادامه داد: این دسته از رفتارهای پرخطر چون به سبک زندگی کودکان و نوجوانان و تاثیرپذیری آنان از رسانه‌ها گره خورده است، به کار و تلاش بیشتر و نیز هماهنگی و همکاری بیشتر خانواده‌ها نیاز دارد.

طبرسا اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی شده است که در سال تحصیلی 98- 97 حضور موثری تری در فضاهای اجتماعی داشته باشیم و محصولات و منابع آموزشی و کمک آموزشی ویژه معلمین و دانش آموزان ، منتشر نماییم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار