معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان

برنامه ویژه مدرسه در سال جدید اجراء می شود

گرگان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان از اجرا شدن برنامه ویژه مدرسه در سال جدید خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ویژه مدرسه در سال جدید اجراء می شود

سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان «برنامه ویژه مدرسه» برنامه ای است که با اعتماد به صلاحیت و توان مدرسه مجوز برنامه ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی 2 ساعت در هفته (در طول یک سال در مجموع 60 ساعت) از زمان رسمی آموزش را به مدرسه واگذار می کند.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف پاسخگویی به نیازهای منطقه ای و محلی، تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ارتقای جایگاه مدرسه به عنوان محور توسعه محله اجرا می گردد.

عقیلی افزود: مدارس در خصوص انتخاب موضوعات و محتوای این برنامه در زمینه هر یک از ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت ( اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه و زیباشناختی و هنری) دارای اختیار می باشند. وی گفت: یکی از مهمترین زمینه های برنامه ویژه مدرسه، آموزش یک مهارت است از جمله این مهارتهای مفید، مهارت تامین معاش است که خروجی آن دانش آموزی است که توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: فعالیت های میدانی مانند مشاهده طبیعت، بازدید از حوزه ها، نمایشگاه ها، مراکز علمی، صنعتی تولیدی، هنری، فرهنگی، کانون های تربیتی محله، اماکن مذهبی، اماکن تاریخی و شرکت در فعالیت ها، گروه ها و انجمن های علمی از جمله فعالیت هایی است که در صورتی که در یک موقعیت یادگیریِ رشد دهنده طراحی شده باشند می توانند به عنوان برنامه ویژه در نظر گرفته شوند.

عقیلی در پایان افزود: این برنامه با رویکرد فرهنگی - تربیتی و با تاکید برآموزش های مهارت محور در مدارس به اجرا در آمده و می تواند گام بلندی در جهت تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش دوره ابتدایی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار