توضیح خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره ترسیم وضع موجود پایتخت در برنامه سوم شهرداری

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره ترسیم وضع موجود شهر تهران در برنامه سوم شهرداری توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح خزانه‌دار شورای شهر تهران درباره ترسیم وضع موجود پایتخت در برنامه سوم شهرداری

حسن رسولی درباره بررسی برنامه سوم شهرداری تهران و در پاسخ به اینکه چرا در برخی موارد برنامه سوم به وضع موجود شهر تهران پرداخته نشده است به پانا گفت: برای تصویر دقیق وضع موجود، دو گزارش عملکرد از برنامه دوم شهرداری تهران را در اختیار داریم. یک گزارش مستند و مفصلی است که مربوط به نیمه اول سال ۹۶ است و آقای قالیباف ارائه داده است و گزارش دیگری هم آقای نجفی و محمدعلی افشانی ارائه کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: در فرایند بررسی برنامه سوم شهرداری تهران از این دو سند گزارش عملکردی برای ترسیم وضع موجود، استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا در برنامه سوم شهرداری تهران 600 کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شده است، توضیح داد: بله پروژه اجرا می‌شود اما شیوه اجرای پروژه مهم است. به عنوان مثال وقتی یک قطعه آزادراهی وجود دارد که قابلیت جذب سرمایه دارد، به مناقصه گذاشته می‌شود. سپس پیمانکاری که علاوه بر طراحی، تجهیزات و منابع مالی را هم تأمین می‌کند این پروژه را اجرا می‌کند و بر اساس اسناد مناقصه در زمان بهره‌برداری، هنگامی که اصل سرمایه و سود آن به سرمایه‌گذار بازگشت، دارایی تملک شده به دارایی‌های شهرداری تهران منتقل می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: به عبارتی حتما تاسیسات زیرساختی شهر تهران به توسعه نیاز دارد و اگر بعضی‌ها می‌گویند ما توسعه را متوقف می‌کنیم، حرف غیراجرایی و غیرعملی است چرا که با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع و مصارف داریم، حتما باید در شیوه اجرا تجدید نظر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار