سعید عبدولی تافته جدا‌بافته کشتی فرنگی ایران

تهران (پانا) – تیم ملی کشتی فرنگی ایران آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌شود و تمرینات تیم شروع شده است. سعید عبدولی که در جریان انتخابی تیم ملی در وزن 82 کیلوگرم حاشیه ایجاد کرده بود یک بار دیگر به اردو دعوت شد اما به اردو نیامد و در حساس‌ترین روزها به جای تمرین با تیم ملی، در حال ریکاوری است.

کد مطلب: ۸۶۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سعید عبدولی تافته جدا‌بافته کشتی فرنگی ایران

کمتر از 10 روز دیگر به رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی 2018 در مجارستان زمان باقی مانده و فرنگی‌کاران حاضر در اردوی تیم ملی سخت در تلاش هستند تا در روزهای باقی مانده خودشان را برای آوردگاه جهانی آماده کنند تا دست پر به ایران بیایند. در حالی که تمرینات تیم ملی شروع شده و فشار تمرین‌ها روز به روز به شرایط مسابقات جهانی نزدیک می‌شود غیبت سعید عبدولی در اردوی تیم ملی از نکات عجیب پیرامون اردو است.

امتیاز اول؛ بازگشت به کشتی در دوران محرومیت

عبدولی که طی سال‌های اخیر نشان داده تبدیل به کشتی‌گیری سرکش شده است برای اولین بار در جریان انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی حاشیه‌سازی کرد و با درگیری در زمان مسابقات انتخابی تیم ملی باعث شد تا محرومیتی شش ماهه از سوی فدراسیون برای او در نظر گرفته شود و در نتیجه بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 را از دست داد.

پس از جاکارتا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارد. در حالی که سعید عبدولی در دوران محرومیت به سر می‌برد شورای فنی محرومیت او را نادیده گرفت و به خاطر زنده ماندن شانس کسب یک مدال او را به مسابقات انتخابی فراخواند. عبدولی در کشتی اول وقتی مقابل یوسف قادریان پیروز میدان شد اما پس از بالا رفتن دستش به‌عنوان فرد برنده بالا رفت، به سمت اعضای شورای فنی و کادر فنی رفت و ضمن خداحافظی اعلام کرد دیگر قصد ندارد در انتخابی شرکت کند!

بعد از حدود 40 دقیقه با اصرارهای احد پازاج بالاخره عبدولی روی تشک آمد و انتخابی دوم را هم برد، اما این پایان ماجرا نبود و او به راحتی مقابل چشم اعضای کادر فنی با قادریان درگیر شد تا در دومین انتخابی متوالی کار عبدولی به حاشیه‌سازی کشیده شود.

امتیاز دوم؛ دعوت به تیم ملی به جای محرومیت

سعید عبدولی با دو حاشیه‌ای که طی چند ماه گذشته ایجاد کرده، آشکارا نشان داده است کشتی‌گیر آرام و مطیعی نیست. این در حالی است که همین فرنگی‌کار زمانی که محمد بنا سرمربی تیم ملی بود شهامت هیچ کدام از این کارها را نداشت اما حالا با رفتن بنا عبدولی خودش به پدیده‌ای در کشتی فرنگی تبدیل شده است.

در حالی که به نظر می‌رسید پس از درگیری با قادریان محرومیتی سنگین‌تر در انتظار عبدولی باشد و شورای فنی قید مدال وزن 82 کیلوگرم را برای ایجاد نظم بزند، اما عبدولی نه تنها محروم نشد بلکه نامش در بین دعوت شدگان به اردوی تیم ملی هم قرار گرفت تا هدیه و امتیاز دوم را از شورای فنی بگیرد.

امتیاز سوم؛ ریکاوری در حساس‌ترین روزها

شاید این کشتی گیر در این چندسال اخیر در باد مدال‌هایی که کسب کرده است خوابیده و به همین علت است که به راحتی سر ناسازگاری برداشته و هر زمانی که بخواهد اردوی تیم ملی را ترک می‌کند تا به تنهایی تمرین کند. این روزها هم او در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور ندارد و به گفته علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، او نیاز به ریکاوری و استراحت داشته و به همین دلیل است که به او اجازه داد‌ه‌اند در اردوی تیم ملی حضور نداشته باشد. روندی که نشان می‌دهد سعید عبدولی طی چند ماه سه امتیاز بزرگ از شورای فنی و کادر مربیگری تیم ملی دریافت کرده که شاید در ورزش جهان نادر باشد.

برخوردهایی که با سعید عبدولی می‌شود به خوبی نشان می‌دهد که فدراسیون به این فرنگی‌کار سرکش خوب امتیاز می‌دهد، به گونه‌ای که او با هر رفتاری که انجام داده درهای تیم ملی را به روی خود باز دیده است و به همین خاطر است که به این رفتارهایش ادامه می‌دهد و در فاصله ده روز مانده به مسابقات جهانی تافته جدا بافته شده و در اردوی تیم ملی حاضر نمی‌شود.

در انتظار شورای فنی پاسخگو

سؤال اینجاست که در درجه اول چرا پس از حاشیه‌سازی و درگیری عبدولی که در انتخابی وزن 82 کیلوگرم رخ داد او به جای اینکه تنبیه و محروم شود باز هم به تیم ملی دعوت شد؟ و در سؤال دوم اینکه وقتی کمتر از ده روز دیگر رقابت‌های جهانی پیش روی تیم ملی است، استراحت و ریکاوری چه معنایی دارد؟

اما سؤال مهم‌تر این است که چه تضمینی وجود دارد رفتار سعید عبدولی و امتیاز دادن‌های فدراسیون کشتی و شورای فنی به او برای سایر کشتی‌گیری مدال آور الگو نشود و ارزش دوبنده تیم ملی را تا این درجه پایین بیاورد که هر مدال‌آوری به خودش اجازه دهد یاغی شده و یکه‌تازی کند اما به جای برخورد سفت و سخت امتیاز بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار