معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش خوزستان اعلام کرد:

پوشش بیش از یک هزار دانش آموز استان در طرح "دادرس"

اهواز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از پوشش یک هزار و 820 دانش آموز خوزستانی در طرح "دادرس " خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش بیش از یک هزار دانش آموز استان در طرح "دادرس"

محمود معزی با بیان اینکه طرح "دادرس" از موثرترین طرح های ملی مشترک بین سازمان جمعیت هلال احمر و آموزش وپرورش می باشد، اظهار کرد: "طرح دادرس" با هدف تبیین و تقویت خود امدادی و دگر امدادی در بین دانش آموزان پایه هشتم اجرا می شود. بنابراین دانش آموزانآموخته ها و داشته های امدادی خود را تمرین می کنند و از این مهارت در مواقع بحرانی استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در این طرح دانش آموزان با کمک های اولیه و شیوه های مختلف امداد و نجات مانند اطفای حریق، پناه گیری، چادر زنی، حمل مصدومان، احیای قلبی تنفسی و پانسمان آشنا می شوند.

معزی با اشاره به اینکه یک هزار و 820 دانش آموز استان در ششمین سال اجرای این طرح آموزش های لازم را خواهند دید، گفت: 130تیم دانش آموزی 14 نفری در سطح مدارس استان پس از یادگیری آموزش های مربوط به این طرح، نیروهایی خواهند بود که در هنگام شرایط اضطراری می توانند به سایر دستگاه های امدادی کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در پایان با اظهار اینکه "طرح دادرس" نقش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از حوادث در جامعه را دارد، خاطر نشان کرد: دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدرسه هستند و برای مواجهه با خطر باید همیشه آماده باشند. بنابراین اجرای این طرح سبب کاهش سطح خطر پذیری مدارس می شود.

گفتنی است؛ طرح دادرس در سه مرحله شهرستانی، استانی وکشوری برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار