حجت الاسلام کوثری:

برای برقراری نظم و امنیت در جامعه، همه باید پلیس باشیم

بجنورد(پانا)-حجت الاسلام حسین کوثری امام جمعه شهرستان شیروان در جلسه شورای اداری که با محوریت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی برگزار گردید گفت: تمام دستورات اسلام با رویکرد ایجاد نظم و انضباط است.

کد مطلب: ۸۶۰۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برای برقراری نظم و امنیت در جامعه، همه باید پلیس باشیم

وی افزود: امنیت خیلی مهم است و شاخه های فراوانی از جمله آبرویی، فکری، جانی و... دارد و برای ایجاد امنیت یک قانونی لازم است که هم نظم و هم امنیت را در جامعه برقرار نماید.

کوثری اظهار داشت: در دنیا برای انواع و اقسام جرم ها و همچنین ایجاد امنیت، مجازات زندانی کردن، شلاق زدن و اعدام را قرار داده اند و اما بهترین قانون، قانون الهی است و اسلام برای هر چیزی قانونی دارد و برای تامین امنیت حتی می گوید از فکر یکدیگر هم باید در امنیت باشیم.

امام جمعه شیروان گفت: امروز پیش از هر زمان دیگر ما نیاز به نظم داریم و قوانین باید خوب و حساب شده و سنجیده وضع شوند و همچنین مجریان قانون آن را خوب اجرا کرده و قانون پذیرها هم به قانون تن بدهند و این نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود:خداوند مراقب همه اعمال و رفتارهای ما است و در همه جا دوربین گذاشته و فکر و ذهن ما باید پاک باشد.

کوثری گفت:این امنیت همین طوری به دست نیامده است بلکه از رشادت ها و شهادت ها ایجاد شده است و احساس و مراقبت از امنیت وظیفه همه ما است و همه باید برای برقراری امنیت کمک کنیم و خود را در همه حوزه ها سرباز نیروی انتظامی بدانیم و دشمن هم سخت می کوشد که این امنیت را لکه دار کند اما او باید بداند که درخت انقلاب چیزی نیست که به این بادها بلرزد

امام جمعه شیروان در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای نیروهای نظامی و انتظامی بیان داشت: انسجام و وحدت همه ما موجب اقتدار و خدمت رسانی بهتر و سریع ترنیروهای مسلح ما خواهد بود.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این جلسه گفت: تعامل بین مدیران یک تعامل بسیار خوبی است و حتی بیشتر از چهارچوب های اداری به یکدیگر کمک می نمایند.

امین رضا مرآتی افزود: شکایت ها به حوزه اداری نسبت به گذشته کمتر شده و از طرفی فضای خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم علیرغم مشکلات اقتصادی خیلی بهتر شده است.

وی از خدمات نیروی انتظامی شهرستان شیروان تشکر نمود و گفت:نیروی انتظامی شهرستان شیروان امروز پرتلاش تر و خدمتگزارتر از همیشه در تمام صحنه ها هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ازهمه دستگاه های خدمت رسان در کمک به سیل زدگان تقدیر نمود و گفت: در عرصه بین الملل موفقیت های بزرگی را کسب کرده ایم و امروز نظر اجماع جهانی و دادگاه لاهه بر علیه آمریکا شکل گرفته است و رویکرد جمهوری اسلامی ایران جامعه جهانی را به حقانیت ما رسانده است و این موفقیت ها در عرصه بین الملل باعث موفقیت در حوزه های داخلی هم خواهد شد.

مرآتی در پایان افزود:در بیان نقد عملکرد آن را با جان و دل پذیرا هستیم و امیدواریم که مبادا به دام تخریب های فردی بیفتیم و تلاش کنیم که نقدهایمان نقدهای عملکردی باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیروان نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی و تبریک این هفته گفت:از محبت و ابراز احساسات همه بزرگواران به ویژه روحانیون، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، ادارات، جامعه نیروهای مسلح در سطح شهرستان سپاسگزارم.

مسعود وحیدی با ارائه گزارش فعالیت های 6 ماهه نخست سال جاری افزود:کار جمعی، خرد جمعی و احساس مسئولیت جمعی همه جا خوب جواب داده است و در این مسیر شورای تامین امنیت شهرستان سنگ تمام گذاشته اند

وی اظهار داشت:آستانه تحمل خود را در محیط کار و زندگی بالا برده و هر کجا که می دانیم موجب تشکیل پرونده قضایی می شود در جهت کاهش آن ها گام های موثری برداریم.

در ادامه مسئول ستاد اربعین شهرستان، روسای ادارات امور عشایری و دامپزشکی، کارشناس سرمایه گذاری در بورس گزارش فعالیت های حوزه کاری خود را ارائه نمودند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار