برخورد قاطع قضایی با محتکران

شیراز (پانا) - رئیس کل دادگستری استان فارس در وضعیت سخت معیشتی مردم، احتکار خیانت و عمل مذمومی است که باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود.

کد مطلب: ۸۶۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قاطع قضایی با محتکران

علی القاصی در نشست مشترک مسئولان قضایی و انتظامی استان که همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد ضمن تبریک این هفته به سبز پوشان عرصه امنیت کشور با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی نقش اساسی و مهمی در آرامش مردم بر عهده دارد گفت: با استفاده از تعبیر ایران کوچک برای توصیف این استان از فارس به عنوان استانی با داشتن مؤلفه های گوناگون امنیتی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در استان فارس زمینه شکل گیری انواع جرائم و آسیب ها به سبب همجواری با استان های مرزی و جرم خیز، وجود فرق ضاله، مسیر ترانزیت قاچاق و غیره فراهم است که مبارزه با این امور نیازمند عزم و اراده جدی و قاطع و مدیریت قدرتمند و همچنین هماهنگی بین بخشی و تعامل مجموعه قضایی و انتظامی است.

وی افزود: هر کجا احساس نا امنی ایجاد و آرامش یک شهروند به خطر می افتد همه نگاه‌ها به سمت مجموعه پلیس معطوف می شود اما زمانی که آرامش و امنیت برقرار است به جایگاه و نقش نیروی انتظامی به عنوان تأمین کننده و حافظ امنیت توجه نمی شود چرا که انسان اصولاً وقت برخورداری از یک نعمت بخصوص امنیت و سلامت قدر و ارزش آن را نمی شناسد.

وی استمرار وضعیت مناسب و ارتقاء شاخص های امنیتی در استان علی رغم ادامه یافتن مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری جوانان را نشانه جدیت مجموعه نیروی انتظامی و هماهنگی و همراهی دستگاه قضایی در تأمین امنیت مردم خواند و خاطر نشان کرد: ما در دستگاه قضایی در زمره معدود استان هایی قرار داریم که پرونده های مهم و امنیتی را با جدیت و از ابتدای شکل گیری تا حصول نتیجه رصد و دنبال کرده و تحت نظارت مسئولان قضایی استان مدیریت می شود.

او در ادامه به برگزاری اولین جلسه دادگاه مفسدان و اخلاگران اقتصادی و جدیت مجموعه قضایی استان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: استان فارس پس از تهران اولین استان کشور در برگزاری دادگاه این اخلاگران اقتصادی است و این امر نشان دهنده توجه دستگاه قضایی و انتظامی استان در برخورد با چالش امروز کشور یعنی مبارزه با فساد است.

وی افزود پرونده های دیگری در خصوص مفاسد و اخلاگران نظام اقتصادی کشور در استان تعیین وقت شده که در همین دادگاه ویژه طی یک ماه آینده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر ادامه این رویکرد دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: این اقدام عاجل دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بخصوص اعلام اسامی برخی از مفسدان که پیش از این احکام آنان قطعیت یافته بود؛ نشان داد دستگاه قضایی اراده قوی و قاطعی در ادامه مبارزه فساد دارد.

القاصی بر توجه ویژه نیروی های انتظامی در شناسایی و برخورد با محتکران تأکید کرد و افزود: در وضعیت سخت معیشتی مردم احتکار خیانت و عمل مذمومی است که باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود.

وی تصریح کرد: وقتی مردم قاطعیت و سرعت عمل برخورد با چنین افرادی را ببینند بی شک به حل شدن مشکلات اقتصادی امیدوارتر خواهند شد که این وظیفه خطیر بر عهده دو مجموعه قضایی و انتظامی است.

در پایان این نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان فارس با اهداء لوح سپاس از تلاش ها مجدانه سردار سرتیپ گودرزی فرماندهی انتظامی استان فارس ، معاونین و رؤسای پلیس های تخصصی در تأمین امنیت استان تقدیرکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار