استاندار زنجان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد:

بررسی و اجرای دقیق مواد 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش

زنجان (پانا) -استاندار زنجان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر اجرای دقیق مواد 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی و اجرای دقیق مواد 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست درویش امیری استاندار زنجان برگزار شد.

استاندار زنجان در این جلسه که با حضور حضرت آیت ا... خاتمی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان برگزار شد اظهار داشت: تعلیم و تربیت دانش آموزان مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است؛ هر چند در این میان خانواده‌ها و جامعه نیز نقش موثری در تربیت کودکان دارند، اما نقش آموزش و پرورش اساسی و غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه معلمان نقش کلیدی و اساسی در زمینه آموزش و تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند؛ تصریح کرد: معلمان در حقیقت الگوی دانش‌آموزان هستند که رفتار آنها در شکل‌گیری شخصیت آنان بسیار موثر است.

استاندار زنجان با اشاره به آمار بازنشستگی و خروج 692 نفر از آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: ضمن قدردانی از زحمات این افراد وظیفه همه ماست تا حرمت کسانی که خدمتگزار این ملت هستند را حفظ کنیم.

درویش امیری با قدردانی از تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز در احداث مدرسه عنوان کرد: باید زحمات و تلاش های خیرین مدرسه ساز به نحو مطلوب به کلیه مردم اطلاع رسانی شود و همه باید قدردان زحمات این بزرگوران باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت : مطابق بند 3 ماده 13 قانون مذکور؛ شهرداری ها موظفند تا پنج درصد عوارض صدور پروانه‌ های ساختمـانی، تفکیک زمین ها، پذیره و نوسازی را علاوه بر عوارض شهرداری ها دریافت و به حسابی که آموزش و پرورش اعلام می کند واریز نمایند؛ در این راستا ضروری است تمامی شهرداران به تکالیف قانونی خود عمل نمایند.

وی در ادامه به ماده 16 قانون مذکور اشاره کرد و افزود :مطابق ماده مذکورکلیه شهرداری ها موظفند با توجه به نیازهای پیش‌بینی شده در طرحهای تفصیلی شهرها با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود ‌زمینه احراز مالکیت زمین های پیش‌بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازند.

استاندار زنجان از مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خواست تا در جلسات شهرداران استان، نسبت به تبیین چگونگی اجرای دقیق مواد 13 و 16 قانون شوراها با هماهنگی آموزش و پرورش اقدام نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار