مصاحبه با معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان در خصوص پرداخت‌ها، معوقات، مطالبات، بیمه ، بازنشستگان و ... در استودیو الفبا

زنجان(پانا) - سومین مهمان استودیو الفبا یعقوب علی عبادی فوق لیسانس مدیریت آموزشی با 30 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش و مولف کتاب «راه‌های تشخیص اختلالات رفتاری در دانش آموزان» است که هم اکنون در مسئولیت معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان فعالیت می کند.

کد مطلب: ۸۶۰۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مصاحبه با معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان در خصوص پرداخت‌ها، معوقات، مطالبات، بیمه ، بازنشستگان و ... در استودیو الفبا

با توجه به آغاز سال تحصیلی و وجود سوالات متعدد از سوی فرهنگیان در خصوص مسائل مالی، مطالبات و پشتیبانی، مصاحبه ای با وی ترتیب داده شده که به شرح زیر است:

* اولویت ما حق التدریس سال تحصیلی 97-96 بود

وی در خصوص مطالبات موجود در آموزش و پرورش معتقد است: مطالبات و معوقات ریشه دیرینه دارد و آموزش و پرورش هم بر اساس دریافتی ها نسبت به پرداخت معوقات اقدام می نماید. بر این اساس در حال حاضر اولویت ما پرداخت حق التدریس سال تحصیلی 97-96 بود که ما 6 ماه از آن را یعنی تا اسفند سال 96 پرداخت کردیم و نیز حق الزحمه امتحانات سال گذشته را پرداخت کردیم.

*برای بازنشستگان سال 96 در 3 مرحله پاداش پرداخت کردیم

-پاداش و مرخصی سالهای 96 و 95 بصورت کامل پرداخت شده و تسویه شده است. برای بازنشستگان سال 96 در 3 مرحله پاداش پرداخت کردیم. از فصل 5 سرانه دانش آموزی سال گذشته به مناطق اعمال شد و در سال 97 هم نیازها تامین و به مناطق پرداخت شده است. در حال حاضر 3 ماهه سال تحصیلی 97-96 و 3 ماهه آخر از حق التدریس امتحانات بخشی مانده است. در برون سپاری و خرید خدمات آموزشی مانده بدهی داریم . لازم به ذکر است مرخصی استفاده نشده بازنشستگان سال 98 به دنبال پرداختش هستیم و امیدواریم دولت با کمک رفاهی مابقی را پرداخت کند.

*اضافه کاری اداری حدود 4 ماه پرداخت شده است

عبادی در مورد اضافه کاری های اداری با اشاره به پرداختی های صورت گرفته می گوید: اضافه کاری اداری حدود 4 ماه پرداخت شده است و در صدد هستیم که 2 ماه بقیه را پرداخت نماییم وماموریت ها را در همین نزدیکی ها پرداخت خواهیم نمود و پیگیر اضافه کاری های مانده سال 95 و 96 همکاران اداری هم هستیم.

*در صدد هستیم وضعیت بیمه آتیه سازان را از حالت صندوقی در بیاوریم

-در حال حاضر با بیمه آتیه سازان قرداد داریم و این بیمه به صورت صندوقی اداره می شود و بر این اساس آتیه سازان فقط کارگزار می باشد و این بیمه پس از جمع بندی اسناد را به آموزش و پرورش ارسال می کند و پرداختی ها بعد از آن صورت می گیرد. ما در صدد آن هستیم که این وضعیت را از حالت صندوقی در بیاوریم اما این منوط به تامین اعتبار است و اگر تامین اعتبار صورت نگیرد روال کنونی ادامه خواهد شد.

*نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش در اسکان داشته ایم

-همه ساله اسکان مهمانان فرهنگی در تابستان و عید نوروز انجام می شود و تا مورخه 24 شهریور ماه سال جاری 16 هزار و 233 خانواده و 58 هزار و 438 نفر و 100 هزار و 91 نفر امسال در تابستان مهمان داشتیم و نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشته ایم. با توجه به اهمیت دسته های حسینیه و زینبیه اعظم و حضور عزاداران حسینی از سراسر کشور در زنجان در خصوص اسکان مهمانان مذکور نیز همکاری لازم به عمل آمد.

*درمانگاه فرهنگیان با کلینیک دندانپزشکی ادغام می شود

-درمانگاه فرهنگیان در حال حاضر در محل قبلی(چهار راه امیر کبیر) به همکاران خدمات رسانی می کند ولی قرار است طی یک ماه آینده با کلینیک دندانپزشکی واقع در دروازه رشت ادغام شود و به صورت یک مجموعه درمانی خدمات فنی تر و تخصصی تری ارائه دهد. به این مجتمع درمانی علاوه بر موارد مذکور، داروخانه ، فیزیوتراپی و آزمایشگاه نیز اضافه خواهد شد و یادآور می شوم که هم اکنون فیزیوتراپی در طبقه همکف این مجموعه دایر و گردیده و مشغول ارائه خدمات است. در کلینیک دندانپزشکی نیز که در سال گذشته در محل دروازه رشت افتتاح شد، هم اکنون با 20 درصد تخفیف، 50 درصد تقسیط و 30 درصد دریافت نقدی به فرهنگیان و همشهریان خدمات دندانپزشکی ارائه می گردد.

*مرکز اسکان فرهنگیان دارای بیمار صعب العلاج آماده می شود

- مجموعه اسکان فرهنگیان دارای بیمار صعب العلاج در شهرک آزادگان و نزدیک مرکز تخصصی بیماران سرطانی مهرانه ایجاد شده است تا در صورت لزوم فرهنگیان محترم در این مکان اسکان یابند. مرکز اسکان بیماران صعب العلاج از نظر فیزیکی و سخت افزاری آماده سازی شده است و هم اکنون در بخش نازک کاری هستیم و به شرط تامین اعتبار حداکثر در آذر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

*مرکز آموزشی و رفاهی شماره 2 فرهنگیان استان زنجان در شمال غرب کشور بی نظیر خواهد بود

-مرکز آموزشی و رفاهی شماره 2 استان یا ملاصدرا هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال ساخت می باشد. قرارداد این مجموعه با سرمایه گذاری حدود 24 میلیارد تومانی و بازه زمانی 18 ماهه بسته شده است و با اعتبار 8 میلیارد تومان شروع به ساخت شده است. این مجموعه در صورت اتمام در سطح شمال غرب کشور بی نظیر خواهد بود و این قضیه نوید بخش یک اتفاق خوب برای استان می باشد.

* هر دو هفته یک بلوک از واحدهای دو خوابه مسکن پونک تحویل اعضاء می گردد

-در خصوص مسکن پونک و میزان دخالت آموزش و پرورش باید بگویم شروع کار و بخشنامه ی واگذاری این پروژه مسکونی از طریق آموزش و پرورش صورت گرفته است ولی لازم به یادآوری است که این پروژه ساختمانی به صورت «خود مالکی» قرارداد بسته شده است و آموزش و پرورش از نظر حقوقی مسئولیتی در این زمینه ندارد. با این تفاسیر، اداره کل آموزش و پرورش استان خود را حامی و مدافع حقوق معلمان می داند و در این راستا ما نیز همراه فرهنگیان محترم ذینفع، پیگیر اتمام و تحویل واحدهای مسکونی هستیم.

در این خصوص جلسات مختلفی برگزار شده است و در سوم مهرماه سال جاری نیز در دفتر معاونت عمرانی استانداری طی جلسه ای با حضور پیمانکار آخرین وضعیت پروژه مورد بررسی قرار گرفت. واحدهای تک خوابه هنوز برای تحویل آماده نیستند ولی واحدهای دو خوابه هر دو هفته یک بلوک تحویل اعضاء محترم می گردد. این پروژه از نظر انشعابات نیز با مقداری مشکل مواجه می باشد و مقرر شده است دستگاه های خدمات رسان مشکلات را در این زمینه مرتفع نمایند.

*رتبه بندی فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده است

-رتبه بندی فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده است و این موضوع هم مخالف و هم موافق داشته است و در حال حاضر نیز وزارت آموزش و پرورش پیگیر قضیه است. فاز اول رتبه بندی اجرا شده است ولی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم این امر ایراداتی را وارد دانسته و در صورت تامین منابع و رفع ایرادات مطروحه اجرا خواهد شد. هم اکنون نیز رتبه بندی فرهنگیان از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود و در صورت لزوم ملزوم به اجرا هستیم.

*برای هر فرهنگی در طول سابقه خدمت یک بار اعمال مدرک صورت می گیرد

-در مورد اعمال مدرک تحصیلی واقعیت این است که بر اساس ابلاغیه ریاست جمهوری و بخشنامه ی وزارتی، برای هر فرهنگی در طول سابقه خدمت یک بار اعمال مدرک صورت می گیرد. البته با توجه به اینکه لزوم ارتقا دانش معلمان از بدیهیات است، خود وزارت هم پیگیر تعدد اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان است و ما نیز امیدواریم این امر صورت گیرد و در صورت تصمیم وزارت ما نیز مکلف به اجرا خواهیم بود.

*جایگاه آموزش و پرورش نیازمند مطالعات مدون دانشگاهی است

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان نظر خود را در خصوص جایگاه آموزش و پرورش در جامعه این چنین بیان می کند: بررسی جایگاه آموزش و پرورش نیازمند مطالعات مدون دانشگاهی است ولی به نظر من بخاطر اعتماد مردم به معلمان، در حال حاضر آموزش و پرورش یک سرمایه فرهنگی مهم در جامعه است و مردم اعتماد ویژه ای به معلمان دارند ولی با این حال به نظر بنده باید برای ازتقا جایگاه فرهنگیان، وضعیت معیشتی این قشر مهم جامعه تقویت گردد و فاصله زیاد دریافتی آنان با سایر کارکنان دولتی برابر شود.

باید در برنامه های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به فرهنگیان به عنوان یک عنصر تاثیر گذار نگاه شود و این جایگاه در نظر و عمل در اولویت قرار گیرد تا آموزش و پرورش بتواند خروجی مناسبی داشته باشد.

*معلمان تاثیر گذار

عبادی در پاسخ به سوالی که از همه مهمانان استودیو الفبا پرسیده می شود (اثرگذارترین معلمان در طول دوران تحصیل) این چنین پاسخ می دهد: همه معلمان در زندگی بنده تاثیر مثبتی داشته اند ولی معلمانی که همیشه نیمه پر لیوان را میدیدند و استعدادها و توانایی های بنده را شناسایی و پرورش دادند در ذهنم ماندگارترند. در دوره متوسطه یکی از مدیران فنی در زندگی من تاثیر زیادی گذاشت و حتی معلمان تربیت بدنی نیز مانند آقای یوسف مهندسی بودند که هنوز هم دعاگویشان هستم.آقای حمید نظری دبیر ادبیات،آقای بخشندگان مدیر مدرسه، آقای حسنی معاون مدرسه و آقای هادی رادفر دبیر ادبیات و دکتر احمد آزاد از ماندگارترین معلمان بنده در ذهنم هستند.

*سخن آخر

-حوزه پشتیبانی وسیع و حساس است و نیازمند حمایت همه جانبه می باشد.این حوزه مانند خون در رگ سازمان است و بدیهی است حرکت این معاونت باعث پویایی کل مجموعه خواهد شد. این معاونت، هم وظیفه پشتیبانی مالی و هم وظیفه توسعه مدیریت و آموزش و تربیت نیروی انسانی را برای ارتقا سازمان دارد و بنابر این برای داشتن خروجی مناسبت نباید به آن تک بعدی و به عنوان یک تدارکاتچی نگاه شود.

از زحمات تمامی فرهنگیان تقدیر و تشکر می نمایم و بخاطر انجام رسالت و مسئولیت معلمی آرزومند موفیقات بیشتری برای تمامی همکاران در سراسر استان هستم. بنده ضمن آروزی اعتلای نظام مقدس تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی امیدوارم روزی برسد که معلم از معلم بودن احساس شرمندگی نکند و این نیازمند عزم جدی همه ی ارکان نظام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار