راه اندازی واحد ژنتیک کاشت حلزون شنوایی در همدان

همدان (پانا) - رئیس مرکز کاشت حلزون استان همدان از فعال شدن واحد ژنتیک کاشت حلزون در همدان خبر داد و گفت: متأسفانه به خاطر نبود پروتز عمل کاشت حلزون شنوایی در استان به تعویق افتاده است.

کد مطلب: ۸۶۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی واحد ژنتیک کاشت حلزون شنوایی در همدان

فرهاد فراهانی در گفتگویی از انجام 169 عمل کاشت حلزون‌شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: این مرکز از سال 92 مجوز دریافت کرد و از اسفندماه 92 اولین عمل جراحی در آن انجام شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه تاکنون 169 عمل انجام شده است، به اقدامات جدید در مرکز شنوایی غرب کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخیراً واحد ژنتیک کاشت حلزون در استان فعال شده است.

رئیس مرکز کاشت حلزون استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل اساسی نبود پروتز برای عمل جراحی مواجه هستیم، گفت: تقریباً 50 بیمار در نوبت کاشت حلزون شنوایی هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات از جمله هزینه عمل این بیماران انجام شده اما پروتزی وجود ندارد تا کار صورت گیرد، افزود: تمام مراکز کاشت حلزون شنوایی کشور این مشکل را دارند و پروتزی برای عمل وجود ندارد.

فراهانی با اشاره به اینکه هنوز منتظر ورود پروتز هستیم تا این دسته از هموطنان از نعمت شنوایی برخوردار شوند،گفت: این مشکل هم در بخشی خصوصی و هم در بخش دولتی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی پروتزی در کشور نیست حتی در بخش خصوصی نیز نمی‌توان آن را تهیه کرد، خاطرنشان کرد: پیگیری زیادی برای تهیه پروتز انجام شده که به تصمیم هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی برمی‌گردد.

رئیس مرکز کاشت حلزون استان همدان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تعداد محدودی یعنی تقریباً 8 تا 10 پروتز را فعلاً از هیأت امنا دریافت کنیم، گفت: این مشکل از شهریورماه سال 96 آغاز شده که امیدواریم حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار