رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد

همکاری 100 هزار فرهنگ‌یار ترافیک با پلیس راهور

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه 10 میلیون همیار پلیس و پلیس‌یار نوجوان در کشور وجود دارد، گفت 100 هزار نفر با عنوان فرهنگ‌یار ترافیک با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری دارند.

کد مطلب: ۸۶۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همکاری 100 هزار فرهنگ‌یار ترافیک با پلیس راهور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری در حاشیه همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیک؛ یکی از رویکردهای جدی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به ویژه طی سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: پلیس راهور در راستای تحقق این مهم در چند سال گذشته در مجامع بین‌المللی تولیدات فرهنگی خود را به نمایش گذاشته و توانسته است در کنفرانس بین‌المللی پیشگیری از حوادث 2016 رتبه سوم کسب کند، بنابراین به جد به دنبال ارتقاء جایگاه این پلیس در کشور و مجامع بین‌المللی هستیم تا بتوانیم اقدامات‌مان را برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان حوادث جاده‌ای ارائه کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: امروز با حضور همیاران پلیس و یلیس‌یاران نوجوان، همایش ملی طلایه‌داران ترافیک برگزار شد تا گام دیگری برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و تشویق به رعایت قوانین رانندگی برداریم.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در سال 84 سالانه 28 هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دادند که با رویکرد آموزشی پلیس راهور این میزان در پایان سال گذشته به 16 هزار و 201 نفر کاهش یافت.

وی یادآور شد: علی‌رغم اینکه امروز 30 میلیون گواهینامه فعال و حدود 33 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور داریم، روند تصادفات سیر نزولی دارد و با برنامه‌ریزی و تمرکز بر آموزش همگانی و ارتقاء فرهنگ ترافیک به دنبال کاهش تصادفات و جان باختگان تصادفات هستیم، اما باید بگویم کاهش تصادفات نیازمند عزم ملی است.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: در 5 ماهه امسال حدود 7 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند، که بیشترین علل این تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است و بیانگر این مهم است که رانندگان باید توجه بیشتری به مقررات رانندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: جاده، خودرو و راننده سه ضلع وقوع تصادفات هستند و در این میان بی‌‌دقتی راننده نقش کلیدی دارد.

سردارمهری با بیان اینکه 5 هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور داریم بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز تأکید کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم توجه خودروسازان به ایمنی و استاندارد خودروها گفت: استاندارد خودروها باید ارتقاء یابد، چراکه این مهم در کاهش تصادفات موثر است.

وی با بیان اینکه 10 میلیون همیار پلیس و پلیس‌یار نوجوان داریم، خاطرنشان کرد: 100 هزار نفر نیز با عنوان فرهنگ‌یار ترافیک با پلیس راهور همکاری دارند، این در حالی است که 15 هزار نفر نیز راهواران محله هستند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجباری شدن استفاده از صندلی کودک عنوان کرد: بیش از 8 درصد کسانی که جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند کودکان زیر 10 سال هستند، بنابراین برای کاهش جان‌باختگان تصادفات در بازه سنی کودکان به جد به دنبال اجباری کردن استفاده از صندلی کودک هستیم. البته پلیس در این‌باره نظرات کارشناسی و پیشنهاد خود را اعلام کرده و موضوع اجباری شدن صندلی کودک در هیأت وزیران تأیید و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و پس از تصویب مجلس این موضوع در خودروها اجباری می‌شود.

وی درباره اقدام پلیس برای توقف تولید خودروهای ناایمن عنوان کرد: وجود ترمز ضدقفل و کیسه هوا در ایمنی خودروها موثر است و پلیس براساس استانداردهایی که هیأت دولت و شورای عالی استاندارد تعیین و ابلاغ کرده است، خودروهای ناایمن را متوقف می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار