تأکید کرد

فرمانده ناجا: امیدواریم به زودی اجباری شدن استفاده از صندلی کودک تصویب و ابلاغ شود

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی درباره اجباری شدن صندلی کودک در خودروها گفت پلیس در این‌باره کارشناسی‌ کرده و امید است به زودی اجباری شدن استفاده از صندلی کودک تصویب و ابلاغ شود.

کد مطلب: ۸۶۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده ناجا: امیدواریم به زودی اجباری شدن استفاده از صندلی کودک تصویب و ابلاغ شود

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با حضور دانش‌آموزان، معاونان وزارت آموزش و پرورش، معلمان، مربیان، همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی افزود: بر مبنای تحقیقات و پیمایشی که صورت‌گرفته همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان در کاهش تخلفات رانندگی سهم 18 درصدی دارند که این رقم، آمار قابل توجهی است و بیانگر این مهم می باشد که همیاران پلیس در کاهش تخلفات رانندگی نقش تأثیرگذاری را دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: توجه به قوانین رانندگی باید رویکرد همگانی باشد و ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه به نفع سلامت مردم، راننده و سرنشینان خودرو خواهد بود و امید است بتوانیم در این زمینه گام‌های مثمرثمری برداریم، البته خانواده‌ها در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که با همیاران پلیس و پلیس‌یاران نوجوان تا چه سطحی امکان ادامه همکاری وجود داد، گفت: رویکرد ما تعامل مداوم و مستمر با این افراد است، به هر حال این گروه آموزش می‌بینند و ما معتقدیم که در پیشبرد اهداف پلیس در حوزه راهور به ویژه کاهش تخلفات رانندگی نقش بسزایی دارند، اما به هرحال این تداوم همکاری به شرایط همیاران پلیس نیز بستگی دارد اما امروز شاهدیم بسیاری از همیاران پلیس در دوره های گذشته، امروز عضو افتخاری پلیس هستند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجباری شدن صندلی کودک در خودروها خاطرنشان کرد: پلیس در این مورد کارشناسی‌های مربوطه را انجام داده است و نظراتش به مراجع مربوطه اعلام کرده و امید است به زودی مصوبه اجباری شدن استفاده از صندلی کودک ابلاغ و در جامعه اجرا شود اما باید بگویم با وجود اینکه فعلا اجباری در استفاده کردن از صندلی کودک در خودروها نیست و این رویکرد حالت ارشادی دارد، مردم به این مهم توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به هر حال مردم می‌دانند که توصیه‌های پلیس برای حفظ جان آنها است و ما بر این باور هستیم که مردم به توصیه‌های پلیس گوش فرا می‌دهند.

اشتری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه پلیس با رانندگانی که به هشدارها یا توصیه‌های همیاران پلیس توجه‌ای ندارند چه رویکردی دارد، گفت: سازوکار این موضوع از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تدوین شده است و براساس این سازوکار به رانندگانی که به توصیه‌های همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان و جوان توجه‌ای ندارند تذکر داده می‌شود، البته باید بگویم درصد بسیاری از رانندگان به توصیه‌های این افراد توجه می‌کنند.

فرمانده ناجا در بخش پایانی سخنان خود درباره فرآیند مبارزه با قاچاق سوخت عنوان کرد: پلیس به جد در راستای مبارزه با قاچاق سوخت عمل می‌کند و در این حوزه نیز افزایش کشفیات داشته‌ایم البته با توجه به تفاوت قیمت سوخت در کشورهای همسایه، برخی سودجویان به دنبال قاچاق سوخت هستند اما نیروی انتظامی با قاچاقچیان به جد برخورد می‌کند.

وی گفت: امید است با همکاری شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و مسئولان این حوزه به ویژه استانداران بتوانیم مانع از قاچاق سوخت و سودجویی قاچاقچیان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار