نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - هفتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران  (MINEX 2018)فردا با حضور مقام‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) گشایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از فردا آغاز می‌شود

به گزارش ستاد خبری و اطلاع رسانی هفتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران؛در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های معدنی خاورمیانه محسوب می‌شود، بیش از 200 شرکت و بنگاه اقتصادی به مدت سه روز؛ نوین‌ترین تولیدات،صنایع، تجهیزات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

محمدرضا شینی‌مقدم، مدیر اجرایی هفتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه این رویداد از 17 تا 19 مهر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت:این نمایشگاه و کنفرانس در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برپا می‌شود و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، موسسات مالی و اعتباری و مهندسین مشاور حضور و مشارکت خواهند داشت.
مقدم با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا برگزار می‌شود،افزود: این نمایشگاه با شعار«سربلندی ایران را از اعماق زمین می‌سازیم» و با محوریت «مبارزه با تحریم‌ها از طریق هم‌افزایی،همگرایی، استفاده بهینه از پتانسیل و بهره‌گیری از توانمندی‌های کشورهای دوست» برگزار می‌شود.
وی گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد با ارائه بیش از 700 مقاله در هفت محور مواد مهندسی، متالورژی فیزکی، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی، ریخته‌گری و انجماد، شبیه‌سازی، مدیریت راهبردی و محیط زیست و با حضور استادان دانشگاه‌ها، محققان و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.
مقدم برگزاری این کنفرانس را در جهت تقویت ارتبط بین صنعت و دانشگاه و همچنین رشد محتوای علمی دانشگاه‌ها دانست و افزود: از مجموع مقالات دریافتی، 19 مقاله خارجی و از کشورهای کانادا، آلمان، انگلستان، اتریش، کره و اسپانیا است.
مدیر اجرایی هفتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران گفت: همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه، اولیـن نمـایشگاه سنـگها و کانـی‌ها، صنایع و تجهـیزات وابسته با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با حضور متخصصان این بخش برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:این رویدادها با حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همه تشکل‌های مرتبط با این صنعت برگزار می‌شود.
مقدم تاکید کرد: برگزاری 50 کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه و کنفرانس است که با توجه به نیاز بخش معدن طراحی شده است که بعضا برای اولین بار برگزار می‌شود.
وی افزود: معرفی پتانسیل‌های صنعت معدنی مناطق مختلف ایران و دعوت از سفرای برخی کشورها از جمله کشورهای مختلف اروپائی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها ، یکی از برنامه‌های اصلی هفتمین نمایشگاه و کنفرانس فرصتهای سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران است.
ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات،تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی ، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های معدنی کشور، جهت دهی سرمایه های داخلی و خارجی به بخش های معدن، انتقال دانش و تکنولوژی نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه و کنفرانس است.
جمهوری اسلامی ایران بیش از 55 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از 66 نوع ماده معدنی دارد لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.
هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری درمعدن و صنایع معدنی از 17 تا 19 مهر هر روز از ساعت 10 تا 17 در شیستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار