برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری

تهران (پانا) - نشست مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان های استان تهران در مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری

جلسه مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان های استان تهران، با حضور محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش، در مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان شهرری برگزار شد.

غفوریان ضمن معرفی و تبیین سیاست های 8 گانه سازمان استثنایی در سال تحصیلی 98-97، گفت: اهمیت برنامه ریزی و داشتن نگاه برنامه ای و برگزاری کارگاه هایی در این خصوص برای مدیران توصیه می شود.

وی افزود: امروز در سطح کشور بیش از 70 هزار دانش آموز در طرح تلفیقی- فراگیر تحت پوشش و تعداد 850 مدرسه پشتیبان داریم و این آمارها نشان می دهد که دیدگاه سازمان به سمت فراگیر سازی است.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش ،با اشاره به جذب نیروهای طرحی، اظهار داشت: ظرفیت جذب این نیروها را به 400 نفر رسانده ایم که در حال حاضر220 نفر از آنان در حال فعالیت در مدارس استثنایی می باشند.

غفوریان ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی درسی، تغییرات کتاب ها آغاز وبر کیفیت آنها افزوده شده و تلاش بر این بوده است که کتابها در زمان مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر 2 هزار و 500 تبلت بین دانش آموزان نابینا توزیع شده است ، تاکید کرد: همچنین با مشارکت دفتر همکاریهای بین المللی وزارت آموزش و پرورش، حدود 20 دستگاه نوت تیکر در حال مناسب سازی است.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش ، با تاکید بر استفاده از فرصت های برابر در آموزش و پرورش، تصریح کرد: بالغ بر 370 دانش آموز در کشور در آزمون های سراسری پذیرفته شده اند که یک رتبه دو رقمی و حدود 15 رتبه سه رقمی را کسب کرده ایم.

غفوریان در پایان خاطرنشان کرد: درسال تحصیلی جدید بر فراگیر سازی روی تغییر نگرش و تربیت نیروی انسانی ماهر، بیشتر متمرکز شده ایم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه رشد قابل قبولی داشته باشیم .

در ادامه ،محمد جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران ضمن تقدیر از ساماندهی صادقانه مدیران تاکید کرد: استفاده معلمان از تجهیزات و وسایل کمک آموزشی در فرایند یاددهی یادگیری بسیار ضروری و قابل توجه است.

گفتنی است ، در این مراسم عبداله زند رئیس هیئت بدوی تخلفات اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از مصداقهای بارز تخلفات موجود در مدارس صحبت کرد و ضمن آشنایی مدیران با برخی تخلفات ناآگاهانه، متذکر شد که ندانستن تخلف، رافع صدور رای نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار