مافی، عضو فراکسیون امید مجلس:‌ تسهیل روابط بانکی مهم‌ترین دستاورد الحاق به CFT است

تهران (پانا) - عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است با پیوستن به CFT توانستیم از جزیره بسته‌ای که در آن گرفتار بودیم رها شده و دوره جدیدی از فعالیت‌های بانکی آغاز شود.

کد مطلب: ۸۶۰۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مافی، عضو فراکسیون امید مجلس:‌ تسهیل روابط بانکی مهم‌ترین دستاورد الحاق به CFT  است

به گزارش خانه‌ ملت، پروانه مافی در خصوص ادامه روند رسیدگی به پرونده الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم بعد از تصویب آن در صحن گفت: اگر CFT در شورای نگهبان هم رای بیاورد مشکلات عدیده‌ای در حوزه پولی و مالی برای ما حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با بیان اینکه نپیوستن به کنوانسیون CFT از فعالیت بانکی کشورهای گوناگون با ایران ممانعت به عمل می آورد، عنوان کرد: تاکنون جمهوری اسلامی در یک جزیره محدود، خودتحریمی و شرایط بسته‌ای قرار داشت که به خاطر نپیوستن به کنوانسیون ایجاد شده است و باعث آسیب در حوزه امنیت و منافع ملی ما شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با تصویب CFT توانستیم مسائل را تا حدودی برطرف کنیم، اظهار کرد: شورای نگهبان هم با حضور حقوقدانان خبره خود قطعا این موضوع را حل و فصل می‌کنند.

مافی ادامه داد: جمهوری اسلامی با حق شرط و تحفظ پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم را پذیرفته است که این شروط اجازه نمی‌دهد دخالت بیجا در امور کشور ما صورت بگیرد و در عین حال این حق تحفظ خسارت‌هایی که ممکن است از سوی دشمنان ایجاد شود را از ما دور می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه یادآور شد: مسائل مربوط به کنوانسیون با دقت در کمیسیون‌های مربوطه به خصوص امنیت ملی با حضور کارشناسان وزارت خارجه کار و منافع ملی برای نمایندگان تشریح شد که خوشبختانه با تصویب این کنوانسیون راه برای حل بسیاری از مشکلات مالی، پولی و بانکی که کشور باید داشته باشد باز شد.

وی اضافه کرد: پیوستن به کنوانسیون با حق تحفظ پذیرفته شد یعنی هر زمان منافع خود را در خطر ببینیم از آن خارج می‌شویم و هر زمان بخواهیم می‌توانیم نسبت به مسائل یکه منافع ملی ما را به خطر می‌اندازد، اعتراض کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پیوستن به کنوانسیون CFT به جز تسهیل روابط بانکی کشور با دنیا، همکاری‌ها در حوزه انرژی، وضع ایرانیان خارج از کشور، فعالیت‌های ترانزیتی و سایر موارد را نیز تسهیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار