بهره‌برداری از ۱۵۱ جایگاه جدید سی ان جی در کشور تا پایان سال

تهران (پانا) - رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی می‌‌گوید امروز در کشور دو هزار و ۴۲۰ جایگاه سی ان جی وجود دارد و ۱۵۱ جایگاه دیگر تا پایان امسال بر این تعداد جایگاه افزوده خواهدشد.

کد مطلب: ۸۶۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۱۵۱ جایگاه جدید سی ان جی در کشور تا پایان سال

به گزارش صدا و سیما، اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی گفت: ایران در دنیا از نظر منابع گازی حرف اول را می‌زند، از نظر تولید و توزیع شبکه حدودا 365 هزار کیلومتر شبکه مویرگ گازی داریم و امروز 36 هزار کیلومتر خطوط فشار قوی گاز درکشور وجود دارد و به مرز بالای 800میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم.

او گفت: سهم سبد سی ان جی 4 درصد است و در واقع سی ان جی حدودا 400 درصد بیشتر از قیمت خانگی و 350 درصد بیشتر از قیمت صنعتی است و این قیمت نشانگر بالا بودن قیمت سی ان جی در ایران نسبت به سایر کشورها است.

دادرس گفت: امروز در کشور دو هزار و 420 جایگاه سی ان جی وجود دارد که روزانه در حدود 21 میلیون مکعب گاز سی ان جی تولید و توزیع می‌کنند.

او گفت: وجود این جایگاه‌ها موجب صرفه‌جویی 21 میلیون لیتر بنزین می‌شود و در 15 سال گذشته 38 میلیارد صرفه‌جویی در مصرف بنزین داشتیم.

دادرس بابیان اینکه 30 جایگاه در شش ماه گذشته به زنجیره تولید سی ان جی اضافه شده است، گفت: 151 جایگاه دیگر تا پایان امسال بر این تعداد جایگاه افزوده خواهدشد.

او گفت: از نظر آمایش جغرافیای بیش از 96 درصد از مکان‌هایی که ظرفیت ساخت جایگاه‌ها در آنها وجود داشت، پوشش سراسری انجام شده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی گفت: در کشور حدود 4 رو ونیم میلیون خودرو دوگانه سوز داریم که یک پنجم آن شامل کل ناوگان کشوری را شامل می‌شود.

دادرس گفت: 95 درصد از تاکسی‌ها و 75 درصد وسایط حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند و این نشانگر این است که حدود و سه میلیون و 500 هزار خودرو به صورت مداوم از جایگاه‌های سی ان جی استفاده می‌کنند.

او گفت: در تهران حدود160 جایگاه سی ان جی کم داریم که شهرداری باید هرچه سریع‌تر زمین‌های مناسبی در اختیار جایگاه‌داران قرار دهد.

دادرس گفت: کارمزدهای جایگاه‌داران در حوزه‌های بنزین و سی ان جی جوابگوی بخش خصوصی نیست و بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار