مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مهم ترین هدف مشترک کمیته همکاری ها، تربیت دینی دانش آموزان است

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مهم ترین هدف مشترک این کمیته را تربیت دینی دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۶۰۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : مهم ترین هدف مشترک کمیته همکاری ها، تربیت دینی دانش آموزان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پروش استان کردستان عصر دیروز در نشست استانی کمیته همکاری ها که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ با بیان این مطلب، بر فعال سازی جلسات کمیته در سطح استان و شهرستان و پیگیری برنامه های ابلاغی تاکید کرد .

وی با تشکر از حمایت های معنوی و مادی اعضای کمیته به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان، گفت: در استان با همکاری و همراهی اعضای کمیته برنامه های ابلاغی به منظور پیشبرد فعالیت ها و اهداف، پیگیری و دنبال می شود .

قربانی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تهیه و تدوین زیر نظام های آن، اظهار داشت: از ۶ ساحت سند تحول، سه ساحت اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی به صورت مستقیم با اقدامات و برنامه های کمیته همکاری ها مرتبط است .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد صرف اداری نیست، بلکه یک دستگاه اجتماعی است که با همه بخش های جامعه ارتباط دارد، تصریح کرد : همه می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند .

قربانی یکی از پتانسیل های بالا برای اقدام مشترک در قالب کمیته همکاری ها را حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی دانست و اظهار کرد: باید در راستای تربیت دینی دانش آموزان و نهادینه سازی تربیت دینی در مدارس از توانمندی روحانیون و ماموستایان استفاده کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی مختلف که دانش آموزان را تهدید می کند، گفت: با بهره گیری از ظرفیت کمیته می توان آسیب ها را کاهش داد .

وی ادامه داد: مهم ترین هدف کمیته این است که از ظرفیت حوزه های علمیه، دستگاه ها و نهادهای تبلیغی و دینی از جمله تبلیغات اسلامی، مرکز بزرگ و ... در راستای نهادینه سازی تربیت دینی استفاده کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار