«مفاسد اقتصادی؛ از افشا تا برخورد» روی میز «پیشران»

تهران (پانا) - پانزدهمین قسمت از برنامه «پیشران» شبکه چهار، سه شنبه شب (۱۷مهرماه) با موضوع «مفاسد اقتصادی؛ از افشا تا برخورد» به روی آنتن می رود.

کد مطلب: ۸۶۰۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
«مفاسد اقتصادی؛ از افشا تا برخورد» روی میز «پیشران»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، فساد در جامعه بیشتر در عرصه مفاسد اقتصادی نمایان است، اما حل معضل فساد صرفاً با رویکرد اقتصادی میسر نخواهد بود و عرصه های مختلفی در این موضوع دخیل هستند. در حال حاضر جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور تبدیل به مطالبه عمومی شده است و مباحثی نظیر شفافیت اقتصادی و لوایح مرتبط با آن، نویدبخش آینده بهتری در کشور از منظر مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهد بود.

اما به نظر می رسد این جریان در خوش بینانه ترین حالت منتج به شناسایی و افشای مفاسد اقتصادی می شود و مردم این جریان را اثربخش و بازدارنده نمی بینند. هر روز مفاسد بزرگتری شناسایی و افشا میگردد اما به همان میزان برخورد کمتر و غیر اثربخشی صورت می گیرد.

رانت ارز و واردات، اختلاس و پولشویی در موسسات پولی و بانکی و بانک ها، احتکار و.... هر روز شکل تازهای به خود می گیرد و هنوز بازدارندگی به وجود نیامده است. در «پیشران» این هفته به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

برنامه «پیشران»این هفته در بررسی این موضوع با حضور دکتر قائمی نیا کارشناس مجری و اجرای مهدی مفیدی میزبان دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس دیده بان شفافیت و عدالت و دکتر مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس خواهد بود.

برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار،کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار