معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی سیستان و بلوچستان خبر داد:

جلسه هم اندیشی تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتاب استان شناسی پایه دهم

زاهدان(پانا)- جلسه هم اندیشی تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتاب استان شناسی پایه دهم با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان،رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه،رئیس گروه تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی ، رئیس گروه تحقیق و پژوهش،کارشناسان گروه بررسی محتوا و .. برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۶۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم اندیشی تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتاب استان شناسی پایه دهم

این نشست با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف تمامی بخش های کتاب(ظاهر،متن،تصاویر؛نمودارها،جداول،فعالیت ها و...) مورد تحلیل قرار می گیرد و تلاش می شود نتایج آن در قالب راهکارهای عملیاتی و رفع نواقص برای سال تحصیلی آینده ارائه گردد، زیرا کتاب استان شناسی پایه دهم کمک می کند تا دانش آموزان با استان محل زندگی،مسائل جغرافیایی،تاریخی،اجتماعی،مردم شناسی،اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند.

سعیدی مهر در این جلسه گفت : محتوا ی کتاب درسی جغرافیای استان بر اساس بوم استان در نظر گرفته تا فهم آن برای دانش آموزان بهتر صورت گیرد تا در دانش آموزان انگیزه وعلاقه مندی بیشتر یادگیری کیفی صورت پذیرد.

وی افزود:مولفین کتاب درسی از متخصصین درس جغرافیای استان بهره کافی ببرند واز تمامی ظرفیت های بومی استانی اسفاده نمایند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل نقش سرگروه های درسی در این زمینه را مهم عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه سرگروه های آموزشی با معلمین ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی هم در این جلسه بیان کرد: کتاب های درسی آینده یک ملت است چرا که تمامی موقعیت های یادگیری در کلاس و مدرسه و خانه پیرامون آن شکل می گیرد.

میری افزود:در تالیف کتاب درسی پایه دهم نیز با توجه به اهمیت موضوع به اصول و معیارهایی مد نظر قرار گرفته و با توجه به الگوی هدف گذاری برنامه درس ملی عرصه های چهارگانه(ارتباط آموخته با خود،خلق،خلقت و خداوند متعال) و به نیازهای نسل جوان و کاربردی و مفید بودن محتوا توجه شده است.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه گفت: اگر قرار است محتوای دروس جغرافیا ی استان تغییر پیدا کند بایستی ارتباطی با دفتر تالیف وزارت داشته باشند تا مجوز قانونی در این خصوص صادر گردد.

پهلوان افزود:تالیف یک فرآیند طولانی است و نیاز به وقت زیاد دارد و باید مبتنی بردرس ملی و سند تحول بنیادین صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار