مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد: دکه‌ها و فروشندگان دوره گرد کنار مدارس سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازند

یاسوج(پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد وجود دکه‌ها و دوره گردهای که در کنار بعضی مدارس اقدام به فروش مواد غذایی می کنند را برای سلامت دانش آموزان خطرناک دانست.

کد مطلب: ۸۶۰۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد: دکه‌ها و فروشندگان دوره گرد  کنار مدارس سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازند

جلسه فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی شهرستان بویراحمد با حضور کلیه اعضا و مدعوین، با دستور کار دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم (بوفه) و بررسی شیوه نامه جذب و ساماندهی پیشتازان در سال تحصیلی جدید برگزار گردید.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: دستور العمل بوفه های مدارس که در سال های قبل از طریق سازمان مرکز برای ادارات کل و سازمان دانش آموزی استا نها ارسال می شد با امضای معاون پرورشی وزارتخانه بوده اما در سال جاری به دلیل اهمیت موضوع با امضای شخص وزیر ارسال شده و نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه تغذیه در سطح کشور را به سازمان دانش آموزی واگذار کردند.

سد نظام مرادی افزود: متناسب با این دستورالعمل کمیته پایگاه تغذیه سالم مدارس در شهرستان ها وظیفه کنترل و تسهیل در اخذ مجوز، نظارت مستمر بر پایگاه ها، تدوین برنامه سالانه جهت رشد و بهسازی پایگاه تغذیه و غیر فعال نمودن پایگاه های بدون مجوز را بر عهده دارند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه پایگاه های تغذیه سالم مدارس نقش مهمی در زمینه تربیتی دانش آموزان دارند گفت: مدیران مدارس و متصدیان بوفه ها بستر های حضور دانش آموزان در بوفه ها را جهت تربیت اقتصادی و تربیت اجتماعی دانش آموزان فراهم آورند.

مرادی با اشاره به اینکه سال های سال است که بحث مدیریت بوفه در مدارس با چالش روبرو است، تصریح کرد: مدیران مدارس و سرایداران بر سر اداره بوفه ها با هم اختلاف نظرهای دارند زیرا وقتی مسایل مالی مطرح می شود در کنار آن یکسری منفعت های شخصی در نظر گرفته می شود. طبق قانون مدیر مدرسه جوابگوی تمام مسایل در مدرسه است و از نظر ما مسؤل مستقیم پایگاه تغذیه سالم هستند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان وجود کانکس ها و دوره گردهای را که در کنار بعضی مدارس اقدام به فروش مواد غذایی می کنند برای سلامت دانش آموزان خطرناک دانست و گفت: بعضی افراد از طریق شهرداری، حوزه ترافیک شهری و مجوز مرکز بهداشت در کنار مدارس مکان های برپا کرده اند و در این مکان ها اقدام به فروش مواد خوراکی ممنوعه به دانش آموزان می کنند که باید با هماهنگی حوزه ارزیابی عملکرد، حراست و کمک نیروهای انتظامی این مکان ها شناسایی و نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

در ادامه جلسه رییس آموزش و پرورش بویراحمد اظهار کرد: مجوز پایگاه تغذیه سلامت نقش پروانه کسب را دارد تا زمانی که مدرسه این مجوز را نداشته باشد حق دایر کردن بوفه را ندارد.

علی حسن زاده افزود: کلیه مدارس دولتی و غیردولتی که دارای بوفه فعال می باشند ملزم به دریافت مجوز از سازمان دانش آموزی مطابق با آیین نامه می باشند.

رییس آموزش و پرورش بویراحمد تصریح کرد: همه ما در قبال سلامت دانش آموزان مسئول هستیم، ارائه مواد غذایی بهداشتی از وظایف مهم متصدیان بوفه های مدارس است و باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار