گزارش پانا از آخرین وضع اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی

تلاش برای بقا؛ بازنشستگان ورزشی چه زمانی چمدان‌های خود را می‌بندند

تهران (پانا) – 19 روز از ابلاغ اصلاح قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان که منجر به کناره‌گیری بازنشستگان از ریاست فدراسیون‌های ورزشی می‌شود، گذشته است اما تا به حال هیچ یک از افرادی که شامل این قانون می‌شوند از سمت خود کناره‌گیری نکرده‌اند؛ آنها می‌خواهند حداقل با عنوان مشاور در فدراسیون به کار خود ادامه دهند و در انتظار ابلاغیه‌ای از سوی وزیر ورزش هستند.

کد مطلب: ۸۶۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بقا؛ بازنشستگان ورزشی چه زمانی چمدان‌های خود را می‌بندند

پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که بیش از 19 روز از آن می‌گذرد، این روزها همه منتظر کناره‌گیری رئیس‌های بازنشسته فدراسیون‌ها ورزشی هستند. افرادی که هر چند بارها اعلام کرده‌اند با اجرای این قانون مشکلی ندارند، در عمل به نظر می‌رسد اجرای این قانون چندان باب میل آنها نیست.

طبق اعلام وزارت ورزش، احمد کریمی، رئیس فدراسیون ناشنوایان؛ محمدعلی صبور، رئیس فدراسیون سه‌گانه؛ بهرام شفیع، رئیس فدراسیون‌ هاکی؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال؛ احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال و علیرضا رحیمی، رئیس فدراسیون هندبال از بازنشستگان محسوب می‌شوند و باید تا 28 آبان صندلی ریاست خود را به شخص دیگری واگذار کند. چند روز پیش، وزارت ورزش با برخی روسای بازنشسته جلسه‌ای برگزار کرد اما جزییات این جلسه به بیرون درز نکرد و مشخص نیست که وزارت ورزش از روسای بازنشسته چه چیزی درخواست کرده است. وزیر ورزش نیز امروز اعلام کرد که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، نیز مشمول اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود.

البته گویا این وزارتخانه از بازنشستگان درخواست کرده است دوستانه از سمت خود کنار بروند تا مشکلی برای ورزش کشور به وجود نیاید. نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه در ورزش کشور رئیس‌ان بازنشسته حضور دارند، وزارت ورزش هم ابلاغیه‌ای برای آنها صادر نکرده است و هیچ کدام از آنها هم تاکنون از سمت خود کنار نرفته است.

وزارت ورزش از تعلیق می‌ترسد؟

طبق شنیده‌ها وزارت ورزش از روسای بازنشسته خواسته تا به عنوان مشاور در فدراسیون‌ها همچنان فعالیت داشته باشند و از ورزش جدا نشوند. بازنشستگان هم از وزارت خواستند تا این موضوع را به فدراسیون‌ها ابلاغ کنند اما تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای به فدراسیون‌ها از سوی وزارت ورزش داده نشده است. شاید یکی از دلایلی که وزارت ورزش هیچ ابلاغیه‌ای به فدراسیون‌ها ارسال نکرده است این است که آنها می‌ترسند رئیسان بازنشسته به استناد همین ابلاغیه به فدراسیون جهانی شکایت کنند و خطرات جبران‌ناپذیری برای ورزش ایران رقم بخورد.

به هر حال روسای بازنشسته تا آخرین لحظه برای بقای خود می‌جنگند و در تلاش هستند تا صندلی خود را حفظ کنند از آن طرف وزارت ورزش بدون هیچ ابلاغیه‌ای منتظر است تا رئیسان بازنشسته پست ریاست خود را رها کنند و دوستانه از سمت خود کنار بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار