اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی آذربایجان شرقی/

علمی: امسال 21 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی شمالغرب اعزام می شوند

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا: اعزام ۴ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال 21 هزار دانش آموز استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب اعزام می شوند.

کد مطلب: ۸۶۰۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
علمی: امسال 21 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی شمالغرب اعزام می شوند

طاهر علمی در مراسم اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی آذربایجان شرقی در دبیرستان شاهد نور الزهرا ناحیه 3 تبریز با بیان اینکه جبهه مدرسه عشق بود، افزود: دفاع مقدس درسی برای تقویت روحیه اخلاق، نظم، ایثار، شجاعت و بزرگ شدن است.

وی افزود: اولین هدف از تعلیم و تربیت در مدرسه این است که دانش آموزان به مردان و زنان بزرگ تبدیل شوند و یکی از راههای تحقق این امر برگزاری اردوی راهیان نور است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که بین نسل اول تا چهارم فاصله وجود دارد و ماباید بین آنان پیوند ایجاد کنیم، گفت: در دوران دفاع مقدس، جوان ۱۸ سال در مقابل توپ و تانک دشمن فرماندهی را برعهده داشت و این ها باید برای نسل جدید بازگو شوند.

علمی تصریح کرد: چهره های دانش آموزان که عاشقانه و آزادانه در این کاروان حضور دارند نشان از درک و فهم آنان است.

اعزام 4 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت: امسال اردوی راهیان از 15 مهرماه همزمان با سراسر کشور از مزار شهید محسن حججی در اصفهان آغاز شد و د راستان ما نیز از مدرسه شاهد نور الزهرا با اعزام 240 نفر دانش آموز دختر آغاز شد.

وحید فرشباف افزود: در سال تحصیلی جدید، 21 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و 4 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 21 هزار نفری که به مناطق شمالغرب اعزام می شوند 10 هزار نفر دانش آموزدختر و 11 هزار دانش آموز پسر هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا ادامه داد: کاروان های اعزامی روز اول پس از حضور در یادمان شهدای ارومیه در رزمایش ها شرکت می کنند و روز دوم در منطقه مرزی تمرچین یاد مان شهدا را زیارت کرده و بعد یادمان شهید بروجردی را زیارت خواهند کرد.

تجدید میثاق با آرمان های شهدا در اردوی راهیان نور

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: راه شهدا را با تمام قوت و قدرت ادامه داده و معتقدیم دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر ادامه داد: قهرمانان و پهلوانان واقعی این مملکت شهیدان هستند که پرچم عزت و سر افرازی را بلند کردند و برای ما عزت آفریدند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک گنج است که ابزار کشف این گنج، راهیان نور است و ما در این اردو با شهدا تجدید میثاق کرده و اعلام می کنیم که راه و هدف و آرمان شما را فراموش نمی کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا بیان کرد: امروز هر دستاوردی در این مملکت حاصل خون شهداست.

راهیان نور امسال باشعار " ایستادگی و مقاومت" کار خود را آغاز کرده است

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز گفت: راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی بوده و راهیان نور امسال باشعار " ایستادگی و مقاومت" کار خود را آغاز کرده است.

سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: اردوی راهیان نور دانش آموزی، حساسترین نوع اعزام است که با همت و همکاری سپاه و آموزش و پرورش انجام می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب اعزام شدند در این اردو ، بیشتر بحث کیفیت برایمان مهم است.
معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا تصریح کرد: امنیت و ایمنی در اردوهای راهیان نور، خیلی مهم است و باید دانش آموزان باید رعایت کنند.

گل محمدزاده گفت: حضور معلمین در اردوی راهیان نور در کیفیت بخش به این اردو خیلی مهم است و انتظار است دانش آموزان از لحظه لحظه این اردو استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار