ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در صنعت هوانوردی

تهران (پانا) - سمینار فرصتهای شغلی در صنعت هوانوردی با موضوع معرفی دوره‌های  مهندسی نگهداری و تعمیر هواپیمایی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا(EASA   B1 & B2 ) با همکاری مجتمع فنی تهران و شرکت آرمان آوران آسمان(AAA) به عنوان تنها نماینده آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA   با حضور کارشناسان و مدیران صنعت هوانوردی و مسئولین و کارشناسان شرکت آرمان آوران آسمان(AAA) در مجتمع فنی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در صنعت هوانوردی

در این همایش علی کرباسی‌زاده مدیر مجتمع فنی تهران گفت:‌ این مجتمع با توجه به نیاز صنعت هوانوردی کشور و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در سرتاسر دنیا برای اولبن بار در کشور اقدام به برگزاری دوره‌های مذکور با همکاری شرکت آرمان آوران آسمان(AAA) به عنوان تنها نماینده آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA در کشور نموده است.
در ادامه این همایش، کاپیتان اردشیر کشاورزی، مدیر عامل شرکت آرمان آوران آسمان(AAA) به اهمیت و جایگاه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود:‌ این شرکت با توجه به نیاز صنعت کشور به برگزاری دوره‌های موجود و همچنین فرصتهای شغلی موجود در دنیا با استفاده از پتانسیل‌های موجود خود در اتحادیه اروپا برای اولین بار در کشور موفق به اخذ گواهینامه EASA PART 147 از اتحادیه اروپا شده است.

وی ادامه داد:‌ اکنون این شرکت در حال دریافت اولین مجوز مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما EASA PART 145از آژانس ایمنی هوانوردی است که با دریافت این مجوز نیازهای فنی مهندسی و آموزشی موجود در صنعت هوانوردی کشور برطرف خواهد شد.
کشاورزی با اشاره به اینکه استانداردهای اتحادیه اروپایی در سطح جهان جزء استانداردهای سطح بالا و پذیرفته شده‌ای است به شروع کلاسهای آموزشی دوره های مذکور در مجتمع فنی تهران و چندین مرکز آموزشی در کشور باهمکاری شرکت آرمان آوران آسمان AAA اشاره نمود و افزود: بر اساس این گواهینامه، از این پس دانشجویان و فعالان صنعت هواپیمایی کشورما می‌توانند بعد از طی دوره‌های آموزشی مطابق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) در صنایع هواپیمایی در سرتا سر دنیا مشغول کار شوند.
همچنین در این سمینار مرتضی اکبری‌نژاد به تشریح دوره‌های مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیمای آژانس هوانوردی اتحادیه اروپا EASA B1 & B2 و جایگاه و اهمیت ویژه این مدارک در سرتاسر دنیا اشاره کرد.
اکبری‌نژاد همچنین تاکید کرد بر اساس قوانین EASA PART 66 ، EASA PART 147 و EASA PART 145 که کلیه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط همانند هوافضا، الکترونیک، مکانیک و سایر رشته‌های مرتبط حتی در سطح دکترا نیز جهت انجام هرگونه تعمیرات بر روی هواپیمای مسافربری و تجاری در صنایع Civil Aviation ملزم به گذراندن دوره‌های B1 و B2 است.
کارشناس صنعت هوایی کشور در ادامه ضمن معرفی دوره‌های EASA PART 66 به معرفی مراکزآموزشی EASA PART 147 در دنیا پرداخته و عنوان کرد که دوره‌های EASA B1 & B2 برای چهار گروه از متقاضیان شامل دارندگان مدرک دیپلم با 2400 ساعت آموزش (2 سال )، دارندگان مدرک مهندسی فنی مرتبط با علوم صنعت هوانوردی با یک سال آموزش، دارندگان سابقه فعالیت در مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما با شش ماه آموزش و دارندگان مدرک B1 &B2 از سازمان هواپیمایی کشوری با سه ماه آموزش در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
اکبری‌نژاد در ادامه به نیاز به گذراندن دوره‌های کاروزی On Job Training(OJT) جهت متقاضیان اشاره کرد و یاد آور شدند که بر اساس قوانین EASA PART 66 و EASA PART 147 در صورت شرکت دانشجویان در دوره های مذکور دوره OJT به دو سال کاهش می‌یابد.
مدیر پروژه طراحی و ساخت سیستمهای هواپیما همچنین با معرفی مراکز تعمیر و نگهداری آژانس هوانوردی اتحادیه اروپا EASA PART 145 عنوان نمود که دوره‌های OJT باید در این مراکز برگزارشود.
اکبری‌نژاد در ادامه به معرفی دوره‌های آموزشی خلبانی اتحادیه اروپا EASA ATPL(A) و دوره‌های آموزشی مهمانداری هواپیمایی اتحادیه اروپا EASA CCM پرداختت و تاکید کرد که تمهیدات لازم جهت انجام دوره‌های مذکور برای اولین بار در کشور اندیشیده شده است و به زودی شاهد خبرهای خوشی در این مورد برای صنعت هوایی کشور خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار