بهبود وضع تغذیه کودکان در سن رشد راهکار اساسی جهت ارتقاء سلامت

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: بهبـود وضـع تغذیـه کودکان درسن رشد راهکار اساسی جهت ارتقاء سلامت است.

کد مطلب: ۸۶۰۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

اعظم علی مددی در مراسم افتتاحیه یک وعده غذای گرم در روستای خیر آباد اراک افزود: با توجه به اینکه تغذیه عامل اساسی زندگی و زنده ماندن است در نظر داشتن این مسـأله کـه فقر یکی از دلایل بروز سوء تغذیه درگروه های آسیب پذیر از جمله کودکان زیر 6 سال می باشد، بنابراین بهبـود وضـع تغذیـه کودکان در سن رشد، راهکار اساسی جهت ارتقاء سلامت و بهبود رشد فیزیکی و ذهنی می باشد چرا که اساس توسعه پایدار در جوامـع بـه کودکان سالم بسـتگی دارد.

وی ادامه داد: توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، سالانه همزمان با روز جهانی کودک از 16 مهر شروع و به مدت 120 روز حداکثر تا پایان سال و سرانه هر نفر 2500 تومان روزانه است که این مبلغ توسط بهزیستی پرداخت می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: مهدهای کودک از نظر بهزیستی صرفاً مراکز مراقبتی، پرورشی و آموزشی نیستند بلکه پایگاهی برای کسب مهارت‌های زندگی، جامعه‌پذیر کردن کودکان، ارتقا، توانمندسازی، رشد و تکامل همه جانبه کودکان محسوب می شود.

مددی اظهار داشت: در استان مرکزی بهزیستی به نمایندگی از دولت متولی این امر است و فراهم کردن یک محیط سالم برای رشد و شکوفایی و هدایت استعدادهای کودکان از مهمترین اهداف بهزیستی بشمار می ورد.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری کردن از سوء تغذیه کودکان، جذب بیشتر کودکان در مهدهای روستایی و حاشیه مهدها، آموزش تغذیه مناسب و سالم دانست و گفت: باید در راستای گسترده کردن میزان تاثیرگذاری امنیت و سلامت در جامعه به دنبال احیای شعار معروف بهزیستی یعنی "پیشگیری بهتر از درمان است" باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار