تکذیب یک شایعه: دانش‌آموزان روستای رودریش هم کتاب درسی دارند و هم کلاس

یاسوج (پانا) - رئیس آموزش و پرورش منطقه دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد اخبار منتشرشده در فضای مجازی را مبنی بر اینکه مدرسه روستای رودریش از توابع این شهرستان بعد از گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی هنوز بازگشایی نشده است، همچنین اینکه این مدرسه فاقد معلم است و دانش‌آموزان کتاب درسی ندارند، تکذیب کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب یک شایعه: دانش‌آموزان روستای رودریش هم کتاب درسی دارند و هم کلاس

محمد نوروزی‌نیا در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: روستای رودریش دارای جمعیتی حدود ۲۵۶ نفر و 56 خانوار و در۷۰ کیلومتری از مرکز بخش دیشموک واقع است. این روستا دارای یک مدرسه 6 پایه است که 30 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دیشموک افزود: این خبر که مدرسه این روستا اکنون فاقد معلم است بی پایه و اساس است. ما به مدرسه این روستا 3 معلم اختصاص دادیم.

وی در مورد استفاده از سربازمعلم برای این روستا گفت: در همه جای کشور به دلیل کمبود نیروی انسانی از سرباز معلم استفاده می‌شود با این حال دو معلم این مدرسه از نیروهای رسمی هستند یکی از آنها از فرهنگیان باسابقه و دیگری فارغ التحصیل تربیت معلم است

نوروزی‌نیا، با بیان اینکه ما در منطقه دیشموک ۸ کلاس درسی را با کمک سرباز معلمان اداره می‌کنیم، گفت: 8 نفر از سرباز معلمان در مقطع ابتدایی مشغول به‌کار هستند و علت استفاده از سرباز معلم در منطقه کمبود نیروی انسانی است. البته ما در مقطع متوسطه نیز با کمبود نیرو انسانی روبه‌رو بودیم که با مدیریت صحیح و تقسیم اضافه کاربین همکاران این مشکل را حل کردیم.

وی درباره اینکه گفته شده است دانش‌آموزان مدرسه روستای رودریش کتاب درسی ندارند، گفت: ما کتاب های درسی در آغاز سال تحصیلی در اختیار معلمان قرار دادیم و آنها بین دانش‌آموزان توزیع کردند و اکنون هیچ دانش‌آموز بدون کتاب در این مدرسه و سایر مدارس منطقه وجود ندارد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دیشموک در مورد مشکل فضای فیزیکی این مدرسه بیان کرد: به طور کلی ما در بسیاری از مدارس منطقه با کمبود امکانات و تجهیزات روبه‌رو هستیم و در این باره نیازهای مدارس را به تفکیک مقطع تحصیلی فهرست کرده‌ایم و گزارش آن را در اختیار اداره کل نوسازی ، اداره کل آموزش و پرورش، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات ذی‌صلاح قرار داده‌ایم.

نوروزی‌نیا درباره سرویس بهداشتی مدرسه رودریش افزود: سرویس بهداشتی این مدرسه مانند بعضی از مدارس بخش دیشموک نیاز به تعمیرات دارد.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه گستردهترین فعالیت دولتی بخش آموزش و پرورش است، گفت: گاهی در فضای مجازی و رسانه ها مطالبی انتشار پیدا می کند که دور از انصاف است. ما در منطقه دیشموک، مدرسه با دو نفر دانش‌آموز هم در برخی روستاهای دور افتاده داریم و تلاشمان بر پوشش تحصیلی حداکثری و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان است اما متاسفانه بعضی ها به همه ابعاد قضایا نگاه نمی‌کنند. حجم مشکلات مالی وا عتباری اموزش وپرورش به حدی بالاست که اگر همه اعتبارات آموزش و پرورش استان را به بخش دیشموک اختصاص دهند باز هم با کمبود اعتبار مواجه هستیم زیرا این بخش بزرگترین بخش شهرستان و استان است که از محرومیت‌های مزمن رنج می‌برد و به لحاظ زیرساخت‌های توسعه ضعیف است.

وی با بیان اینکه مردم این شهر عمدتا از طریق کشاورزی و دامداری به روش سنتی روزگار می‌گذرانند و به دلیل موقعیت جغرافیایی و گرفتارشدن در میان کوه‌ها و دره‌ها، این شهر و روستاهای اطرافش با محرومیت‌های شدیدی روبه‌رو هستند، افزود: دست همه دلسوزان و خیران را برای بهبود وضعیت آموزش وپرورش منطقه می‌فشاریم.

بخش دیشموک از توابع شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و‌بویراحمد در غربی‌ترین نقطه این استان و هم‌مرز با استان خوزستان است. براساس سرشماری‌ سال ۹۵ جمعیت این منطقه حدود ۲۱‌هزار نفر است که کمتر از ٦‌هزار نفر آن را جمعیت شهری و بقیه را روستاییان تشکیل می‌دهند. عمده‌ترین مشکل مردم این منطقه فقدان راه‌های دسترسی مناسب است.

دیشموک 5 هزار و 260 دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار