سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس: تماشاخانه سرو به عنوان مرکز تخصصی تئاتر انقلاب هرگز تعطیلی نخواهد داشت

تهران (پانا) - سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از تماشاخانه سرو به عنوان مرکز تخصصی تئاتر انقلاب یاد کرد که از این پس مداوم صحنه نمایش آثار مرتبط با حوزه مقاومت و انقلاب و دفاع مقدس خواهد بود.

کد مطلب: ۸۶۰۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس:  تماشاخانه سرو به عنوان مرکز تخصصی تئاتر انقلاب هرگز تعطیلی نخواهد داشت

نشست خبری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس امروز یک‌شنبه 15 مهرماه 97 با حضور محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و تقی اکبرزاده نویسنده و پژوهشگر حوزه تئاتر مقاومت در تماشاخانه سرو برگزار شد.

محسن سلیمانی فارسانی با اشاره به این مطلب که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس فراز و نشیب‌های بسیاری را طی سال‌های فعالیت خود پشت سر گذاشته است افزود: قصدمان این است که با هم‌افزایی و یاری گرفتن از خرد جمعی به سمت و سویی برویم که تولیدات تئاتر مقاومت خصوصا تولیدات فاخر را چه در حوزه ادبیات نمایشی و چه اجرای آثار افزایش دهیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم صدبرابر شدن تولیدات فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس و انقلاب گفت: ما می‌خواهیم به منویات ایشان لبیک بگوییم. من از طرف هنرمندان عرصه تئاتر مقاومت و دفاع مقدس می‌گویم که ما در میدان هستیم.

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ادامه به اهم برنامه‌های پیش روی این انجمن پرداخت. وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت در پاییز سال جاری گفت: امیدواریم این جشنواره صرفا یک رویداد سالانه نباشد و انشاء الله بتوانیم همه این تولیدات را به ترتیب اولویت در همین تماشاخانه سرو اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: تماشاخانه سرو به عنوان مرکز تخصصی تئاتر انقلاب هرگز تعطیلی نخواهد داشت و در طول سال پذیرای علاقه‌مندان به تماشای نمایش‌هایی با موضوع انقلاب، ایثار، شهادت، دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود.

اجرای نمایش «هاپوخان» برای گروه سنی کودک و نوجوان

سلیمانی فارسانی در ادامه به رویکرد حمایتی انجمن در بخش تولید نمایشنامه و اجرای آثار اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر از گروه سنی کودک و نوجوان غافل شده بودیم و امروز سعی ما بر این است که تولیدات خوبی در این بخش داشته باشیم.

وی از نمایش «هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم‌بخش به عنوان یکی از آثار مورد حمایت انجمن در حوزه کودک و نوجوان نام برد و گفت: این نمایش با موضوع «نه گفتن به استکبار» اجرا می‌شود. گروه فعلا در حال تمرین است و انشاءالله کار در یک تماشاخانه بزرگتر به صحنه خواهد رفت.

سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به تشکیل انجمن مشاوران ادبیات نمایشی تئاتر مقاومت به عنوان برنامه دیگر انجمن پرداخت و گفت: برای اینکه هنرمندان عرصه ادبیات نمایشی را به واقعیت‌های عرصه دفاع مقدس نزدیک کنیم یک گروه مشاور خواهیم داشت که پاسخگوی نویسندگان این حوزه خواهند بود.

امسال جغرافیای تئاتر مقاومت کشور ایران است

تقی اکبرزاده نویسنده و پژوهشگر حوزه تئاتر مقاومت در ادامه این نشست به برخی برنامه‌های مرتبط با حوزه پژوهش از جمله گزینش پایان‌نامه‌های تئاتر مقاومت، برگزاری نشست‌های بین رشته‌ای تئاتر مقاومت و راه‌اندازی پورتال پژوهشی تئاتر مقاومت اشاره کرد و به تشریح جزئیاتی از این برنامه‌ها پرداخت.

وی اظهار کرد: پایان‌نامه‌ها بخش عمده جایزه بزرگتری به نام پژوهش برتر تئاتر مقاومت را تشکیل می‌دهند. امیدواریم روزی برسد که با وفور همه قالب‌های پژوهشی بتوانیم این جایزه را به همه قالب‌ها و نه فقط به پایان‌نامه‌ها اهدا کنیم.

اکبرزاده درباره نشست‌های تخصصی این حوزه گفت: سال گذشته 69 نشست تخصصی برگزار شده و امسال هم پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال هر ماه یک نشست در محیط های غیرتئاتری و باحضور افرادی داشته باشیم که حوزه تخصصی‌شان تئاتر نیست.

این پژوهشگر تئاتر مقاومت ادامه داد: امسال جغرافیای تئاتر مقاومت کشور ایران است و نشست‌های تخصصی فعلا فقط با موضوعات مربوط به ایران برگزار خواهد شد.

وی درباره پورتال پژوهشی تئاتر مقاومت گفت: در این پورتال شخص با وارد کردن نام شخص، مکان و موضوع می‌تواند پیشینه آن را در تاریخ دفاع مقدس به دست بیاورد. این اطلاعات هم شامل اطلاعات نمایشنامه‌ها می‌شود و هم اجراها. کارکرد پورتال به طور خلاصه این است: در اختیار قرار دادن داده‌های متنی، صوتی و تصویری آنچه در حوزه تئاتر مقاومت در آن موضوع اتفاق افتاده است.

بودجه چهارونیم میلیارد تئاتر مقاومت

در بخشی از این نشست سلیمانی فارسانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شفاف‌سازی بودجه سالانه این مرکز گفت: بودجه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حدود چهارونیم میلیارد تومان است که در بخش‌های تولید، حمایت، برگزاری جشنواره‌ها، چاپ و انتشار و بازسازی تماشاخانه سرو مصرف می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد دوران خوب فعالیت انجمن احیا شود تا توان فعالان دفاع مقدس دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار