عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران: گودهای شهر تهران در وضع هشدار است 

نژادبهرام: ۳۰ درصد گودهای رها شده متعلق به ارگان‌های دولتی هستند

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران 221 گود رها شده در محدوده پایتخت وجود دارد گفت 35 درصد از گودهای رها شده تحت مالکیت شهرداری و نهادهای دولتی، در زمره گودهای پر خطر قرار دارد.

کد مطلب: ۸۶۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران: گودهای شهر تهران در وضع هشدار است 

زهرا نژادبهرام در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران درباره گودهای خطرناک شهر تهران تذکر داد و از ریاست شورا خواست که به استناد «ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»، تذکر ذیل به شهردار محترم تهران ابلاغ و پاسخ لازم ارائه شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: آمارهای ارائه شده از سوی شهرداری تهران نشان می‌دهد که تا تاریخ7 مهرماه سال جاری، 221 گود رها شده در محدوده پایتخت وجود دارد که از این تعداد 84 گود پرخطر، 45 گود میان خطر و 92 گود کم‌خطر محسوب می‌شود. تشخیص و تمایز گودهای رها شده از حیث میزان خطر به عواملی از قبیل عمق گود مطابق با مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان(پی و پی‌سازی)، ایجاد گود با شیب پایدار یا دیوار قائم، تراوش آب در گود و وجود سازه‌های حساس در همجواری با گود بستگی دارد.

35 درصد گودهای رها شده شهرداری و نهادهای دولتی، پرخطر هستند

وی ادامه داد: نکته تاسف‌آور آنکه قریب به 30 درصد گودهای رها شده متعلق به ارگان‌های دولتی و حدود 15 درصد متعلق به شهرداری تهران است که قریب به 35 درصد از این گودهای رها شده تحت مالکیت شهرداری و نهادهای دولتی، در زمره گودهای پر خطر قرار دارد.

نژادبهرام تاکید کرد: با توجه به تجربیات تلخ گذشته و وظیفه ذاتی مدیریت شهری در جهت رفع خطر از گودهای رها شده مستند به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری، ضروری است در گام اول رفع خطر از گودهای رها شده در مالکیت شهرداری در دستور کار قرار گرفته و همزمان در تعامل جدی با دستگاه‌های دولتی، پیگیری‌های لازم در جهت تعیین تکلیف گودهای رها شده این دستگاه‌ها به عمل آید.

گود برج میلاد، خطرسازترین گود رها شده در تهران

عضو هیات رئیسه شورا مهم‌ترین گودهای خطرساز و رها شده را گودبرداری عظیم در مجاورت برج میلاد دانست و گفت: قریب به 7 سال پیش، این گود صرفاً به اتکاء برگزاری مسابقه بین‌المللی طرح برتر و بدون طی فرایند صدور پروانه، اجرا شد و کماکان نیز به علت وجود اختلاف نظرهای کارشناسی مابین سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به طرفیت از شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا بلاتکلیف ماند و بر اساس برخی گزارش‌های دریافتی ساختمان مرکز همایش‌های برج میلاد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: در راستای حل این مسأله ضروری‌ است شهرداری تهران در اسرع وقت با اتخاذ تدابیر مقتضی برای تعیین تکلیف فاز دوم برج میلاد و فراتر از آن، تهیه طرح جامع برای محدوده 120 هکتاری مجموعه برج میلاد و ارائه آن به مراجع فرادست برای سیر مراحل تصویب، اقدامات لازم را به انجام رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار