سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان:

نقص فنی، عامل بروز سانحه خروج قطار مسافربری از ریل

قزوین (پانا) - سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت:نقص فنی، عامل بروز سانحه خروج قطار مسافربری تهران –زنجان از ریل بود.

کد مطلب: ۸۶۰۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نقص فنی، عامل بروز سانحه خروج قطار مسافربری از ریل

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، در خصوص سانحه خروج قطار مسافربری تهران-زنجان از ریل که عصر روز گذشته در حوالی ایستگاه راه آهن قزوین رخ داد گفت: به علت سرعت کم قطار، تنها 2 مورد آسیب دیدگی مختصر برای سرنشینان رخ داد که به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: به فاصله کمی بعد از وقوع سانحه نیروهای امدادی مشتمل بر اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس و نیروی انتظامی و... با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران در محل حاضر شده و پس از آرام نمودن اوضاع ، مسافرین با قطار دیگری به مقصد فرستاده شدند.

وی افزود: حمل و نقل ریلی یکی از ایمن ترین سیستمهای حمل و نقل دنیا و کشور است که وقوع چنین رخدادهایی میتواند زنگ خطر و هشداری برای متولیان امر باشد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به بخش های فنی حمل و نقل ریلی بیان داشت:بنابر نظریه کارشناسان، نقص فنی در سوزن ریل موجب بروز این سانحه گردیده که علاوه بر معاینات فنی و تخصصی لوکوموتیو و واگنها و بروز رسانی تکنولوژی آنها،رسیدگی و سرکشی به ریلها و تقاطع ها خصوصا" در نواحی دور و حد فاصل ایستگاهها جهت برطرف کردن عیوب احتمالی و جلوگیری از بروز سوانح این چنینی بسیار با اهمیت و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار