یادداشت مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته بهداشت روان

بهداشت روانی در مدرسه، انسان‌های سالم را پرورش می‌دهد

زنجان(پانا) - سلامت روان هم مانند سلامت جسم در هر مرحله ای از زندگی حائز اهمیت است

کد مطلب: ۸۶۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بهداشت روانی در مدرسه، انسان‌های سالم را پرورش می‌دهد

«روان» انسان از جمله مواهب طبیعی و روان سالم، سرمایه بزرگ وجود آدمی است. انسان امروز شدیدا درگیر مسایل و مشکلات و درگیری های متعدد روحی و روانی است. انسان به اندازه ای تحت تاثیر و گاها هدایت دست ساخته های مختلف خود شده است که اغلب، وجود واقعی خود را محصور در ماشین و ابزار می بیند. بدین لحاظ حفظ روان و در کل «بهداشت روان» از جمله ضروریات مهم زندگی مدرن امروزی است. بهداشت روان به نجات انسان از «ماشینیسم» می انجامد و روان سالم او را در بحبوحه تنگ و تاریک و باریک تکنیک ها و آلات و ادوات لازم و غیرلازم زندگی مصون می دارد.

بهداشت روان در بردارنده نوع نگاه ما به خودمان‌، زندگی‌مان و افرادی است که آنها را می‌شناسیم و به آنها علاقه مندیم. همچنین به تعیین اینکه چطور استرس را کنترل کنیم ، با دیگران ارتباط برقرار سازیم‌، گزینه های خود را ارزیابی کنیم و انتخاب نماییم کمک می کند. سلامت روان هم مانند سلامت جسم در هر مرحله ای از زندگی حائز اهمیت است.

از نظر سازمان بهداشت جهانی‌، سلامت، حالت خوب بودن کامل از نظر جسمی روانی و اجتماعی است. بنابر این رسیدگی و اهتمام لازم به این مهم در عرصه ای فراخ و اثرگذار چون آموزش و پرورش، بیش از پیش ضرورت پیدا می کند. بهداشت روانی در مدرسه، انسانهای سالم را پرورش می دهد. نوع نگاه تک تک افراد، خصوصا دانش آموزان را نسبت به محیط زیست و دنیای اطراف متحول می سازد. تلاش مضاعف ما نیز بایستی به این سمت و سو رود که به بهداشت روان و روان سالم در مدرسه و محیط تربیتی با دیده ضرورت و اهتمام بنگریم و تمام توان خود را به کار گیریم تا فرزندانی سالم از نظر روحی و روانی و جسمی را در محیطی سالم و شاداب همچون مدرسه تربیت نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار