معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تاکید کرد :

لزوم ارتقاء سلامت بهداشت روان همکاران و دانش آموزان موضوع اتاق فکر اداره مشاوره استان

زنجان(پانا)-محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بر لزوم ارتقاء سلامت بهداشت روان همکاران و دانش آموزان موضوع اتاق فکر اداره مشاوره استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارتقاء سلامت بهداشت روان همکاران و دانش آموزان موضوع اتاق فکر اداره مشاوره استان

اولین جلسه ی اتاق فکر اداره مشاوره در سال تحصیلی 98-97 با مشارکت اعضاء و نمایندگان سایر دستگاه ها در سالن غدیر اداره کل با موضوع ارتقاء سلامت و بهداشت روان همکاران و دانش آموزان برگزار شد.

درابتدای این جلسه محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به آمار بالای آسیب های اجتماعی ، استفاده از خرد جمعی در جهت اجرای برنامه های پیشگیرانه از طریق آموزش به اولیا و دانش آموزان ضروری است .

وی با اشاره به آمار دانش آموزان ارجاعی از مناطق به استان خواستار ارائه پکیج متناسب با مشکلات هر منطقه شد و افزود: ابتدا از مدارس و مناطق نیاز سنجی و سپس با توجه به فراوانی مشکلات در هر منطقه برنامه های آموزشی ویژه پیش بینی گردد.

این مقام مسئول با اذعان به وجود طرح های متعدد ، موازی و تداخل وظایف در این حوزه خواستار همکاری دستگاه های دیگر حاضر در جلسه بویژه دستگاه علوم پزشکی ، بهزیستی و خانه نظام مشاوره استان و ... برای مقابله با آسیب های فضای مجازی ،فرهنگی و اجتماعی بویژه در تولید محتوای چند رسانه ای به جای سخنرانی صرف در مدارس شد.

مهدی نیکخواه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان در ادامه به اجرای برنامه ها مختلف این اداره در هفته بهداشت روان از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان ، اولیاء و مشاوران با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها اشاره نمود.

در ادامه اعضای اتاق فکر با بیان پتانسیل ها و تنگناهای مدارس در امر بهبود و ارتقاء سلامت روان دانش آموزان پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری بهتر برنامه های هفته بهداشت روان ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار