نماینده بوکان در مجلس: آموزش‌و‌پرورش از عیال‌وارترین وزارتخانه‌هاست اما حداقل امکانات را دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی طرح‌های رتبه‌بندی معلمان و انتخاب و انتصاب مدیران را علمی ارزیابی و تاکید کرد با اجرایی شدن‌ این طرح‌ها شاهد خیز مثبتی در جامعه آموزش‌وپرورش خواهیم بود.

کد مطلب: ۸۶۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بوکان در مجلس: آموزش‌و‌پرورش از عیال‌وارترین وزارتخانه‌هاست اما حداقل امکانات را دارد

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با پانا گفت: «آموزش و پرورش یکی از عیال‌وارترین وزارتخانه‌های کشور است. این وزارت‌خانه پرسنل بسیار زیادی دارد در حالی که از حداقل امکانات برخوردار است. وقتی ما می‌خواهیم این وزارتخانه را ارزیابی کنیم باید با توجه به امکاناتی که موجود است، ارزیابی کنیم.»

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «به اعتقاد من نگاه کارشناسی، علمی و منطقی که در دوره وزیر فعلی بر آموزش و پرورش حاکم شده است، مسیر درستی را بر این وزارتخانه حاکم کرده و در حال پیمودن این مسیر است.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: «کمبود منابع مالی برای تامین حقوق معلمان، افزایش فضای آموزشی و پرورشی از مشکلات مهم این وزارتخانه است که اینها خارج از اختیارات وزیر است. هم دولت و هم مجلس باید از وزارت آموزش و پرورش به طور شایسته و بایستهحمایت کنند تا وزیر بتواند انتظارت جامعه آموزش و پرورش را برآورده کند. مطمئنا رویکرد فعلی مورد حمایت مجلس است و باید از برنامه‌های خوب این وزارتخانه حمایت کرد.»

عثمانی گفت: «طرح‌های وزیر آموزش و پرورش برای ارزیابی معلمان، انتخاب و انتصاب مدیران از جمله طرح‌های علمی است که با اجرایی‌شدن آنها، شاهد خبر مثبتی در جامعه آموزش و پرورش خواهیم بود.»

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «گله ما نمایندگان از وزارت آموزش و پرورش همیشه کمبود فضای آموزشی و منابع مالی تخصیص‌یافته به معلمان بوده است، اما بالاخره این موارد و منابع مالی انجام این‌ کارها باید در بودجه بیاید و اگر دولت و مجلس توجه کافی به وزارت آموزش و پرورش نداشته باشند، مطمئنا وزیر هم در حوزه‌های جاری، عمرانی و ... نمی‌تواند کار چندانی بکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار