دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پیشین جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی :

جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه  فعالیت می‌کند

بیرجند(پانا) ـ دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پیشین جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی بیان کرد: جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه  فعالیت می‌کند و از این منظر نهادی مهم و تأثیر گذار از ابعاد متعدد است.

کد مطلب: ۸۶۰۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه  فعالیت می‌کند

هاشم ولی پور مطلق دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پیشین جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز مهمترین بحث جامعه موضوع امنیت است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

دستیار ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس پیشین جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی بیان کرد: جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه فعالیت می‌کند و از این منظر نهادی مهم و تأثیر گذار از ابعاد متعدد است.

ولی پور مطلق ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های متعددی در حوزه کشاورزی وجود دارد که مهمترین آن بحث گیاهان دارویی است که می‌تواند در حوزه اشتغال و معیشت مورد توجه مدیران و متولیان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اعتبارات کشاورزی خراسان جنوبی حوزه آبخیزداری ۵۰ برابر متوسط سال گذشته، در حوزه عمرانی ۶۰ تا ۷۰ برابر و در حوزه تسهیلات هفت برابر سال گذشته شده که این امر نشان از توجه دولت به بخش کشاورزی و به استان خراسان جنوبی است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه شرکت های سهامی زراعی بازوی بخش کشاورزی هستند، یادآور شد: امیدواریم با مشارکت بخش‌های مختلف آینده خوبی برای کشاورزی خراسان جنوبی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه این امر در خراسان جنوبی با توجه به مرز مشترک با کشورهای ناامن، اهمیت بیشتری می‌یابد، افزود: یکی از ابعاد امنیت، امنیت غذایی در کشاورزی است که جز با همدلی، عدالت اجتمالی و اقتصادی و وحدت امکان پذیر نیست.

ولی پورمطلق با اشاره به پتانسیل قوی نیروی انسانی در استان، خاطرنشان کرد: نقطه ضعفی که در خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد این است که گاهی ظرفیت‌های خدادادی حوزه کشاورزی را باور نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار