واکسینه شدن پانصد هزار راس دام در شهرستان ری

فشافویه (پانا) - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت:پانصد و چهل هزار و راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست سال 97 علیه بیماری های واگیر دامی واکسینه شدند.

کد مطلب: ۸۶۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
واکسینه شدن پانصد هزار راس دام در شهرستان ری

محمد وحید تاویلی با بیان اینکه پایش دام های این شهرستان در نیمه نخست سال 97به طور دائم اجرا شده ، اظهار کرد: در طی این مدت نود وشش هزار راس گاو و اسب مورد پایش بیماری های جنون گاوی، تب سرمی، تب برفکی، سل، طاعون گاوی و لامپی اسکین قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در پایان این پایش صد راس گاو دچار بیماری تب برفکی، بیست و هشت راس دام دچار تست سرمی و سه راس نیز دچار سل شناسایی شدند.

تاویلی واکسیناسیون به موقع دام ها را یکی از مهمترین راه های کنترل بیماری تب مالت عنوان کرد و از مایه کوبی به موقع دام های هدف نیز بر علیه بیماری بروسلوز به عنوان یکی از مهمترین راه های کنترل بیماری در جمعیت انسانی نام برد.

وی از دامداران خواست تا همکاری همه جانبه با تیم های مایه کوبی دامپزشکی جهت واکسیناسیون فراگیر دام ها در سن مناسب بر علیه بیماری واگیر داشته باشند.

تاویلی بیماری تب مالت را در این فصل سال بسیار شایع دانست و گفت: عامل تب مالت از طریق شیر محلی قابل انتقال است وبر همین اساس نیاز است تا شیر پس از اینکه به دمای جوش رسید به مدت پنج دقیقه در حالت جوش باقی بماند.

شایان ذکر است ،جمعیت دامی شهرستان ری بالغ بر 200 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 50 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار