رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

بازتوانی آسیب پذیرها کانون توجه مهارت‌آموزی کشور است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه 13 گروه هدف برای مهارت آموزی در اولویت قرار گرفته ، گفت که بخشی از آموزش‌های مهارت آموزی کشور بر بازتوانی قشرهای آسیب پذیر متمرکز شده است.

کد مطلب: ۸۶۰۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازتوانی آسیب پذیرها کانون توجه مهارت‌آموزی کشور است

به گزارش ایرنا، سلیمان پاک سرشت روز شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مرکز پژوهش‌ها و تربیت مربی کشور مستقر در کرج افزود: بازتوانی معتادان و زندانیان و توانمند سازی روستائیان وعشایر از محوری‌ترین برنامه‌های مهارت آموزی در کشور است.

او ادامه داد: ارتقای مهارت با تکیه بر استانداردها و ایجاد بستر کسب و کار مهم‌ترین مقوله‌هایی است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اولویت کاری قرار داده است.

پاک سرشت ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امروزه به عنوان یکی از منابع سرمایه گذاری اجتماعی در جامعه شناخته شده است.

او گفت: بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای ارتقای کمی و کیفی توانمندی نیروی انسانی خود از آموزش‌های مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بهره بگیرند.

پاک سرشت ادامه داد: امروز کشور به لحاظ مهار‌ت‌های نیروی کار با مشکلاتی مواجه است .

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چالش بیکاری از مشکلات جامعه است که باید نگاه‌ها به سمت مهارت آموزی معطوف شود.

او از اختصاص 13 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال برندگان هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: به هریک از این برندگان تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود. بخشی از امکانات و تجهیزات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کرج مرکز استان البرز مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار