جلسه تعامل و هم اندیشی بانوان مسئول در ادارات شهرقدس با اداره آموزش و پرورش

شهرقدس (پانا) - جلسه تعامل و همفکری بانوان مسئول در ادارات آموزش و پرورش با حضور 40 نفر از بانوان شهرستان در اتاق جلسات اداره آموزش و پرورش شهرقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه تعامل و هم اندیشی بانوان مسئول در ادارات شهرقدس با اداره آموزش و پرورش

صادق محمدی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرقدس گفت: اداره آموزش و پرورش جزء ادارات مهم به شمار می آید و اهمیت این حوزه به دلیل سروکار داشتن با اندیشه، پرورش ذهن دانش آموزان و تربیت آنها می باشد بنابراین به کمک نهادهای دیگر نیازمند است.

محمدی اذعان داشت: دانش آموزان فراوانی هستند که با توجه به مشکلات خانوادگی توان حضور در کلاس درس را ندارند و همین مسئله موجب می شود که کار معلم با دشواری هایی روبرو شود چرا که باید در دانش آموزان حس رغبت و انگیزه نسبت به تحصیل را ایجاد کنند.با نهایت تاسف میگویم که در دو دهه پیش بسیاری از خدمتگزاران مدارس را معلم می کردند و هیچگاه به این موضوع توجه نداشتند که مقطع ابتدائی دوران حساسی است و این معلمان نمی توانند در این دوره به درستی با دانش آموزان ارتباط برقرار کند. حدود پنج سال است که آموزش و پرورش نیروهای خود را از بین افراد تحصیل کرده و مشتاق انتخاب میکند و این عمل امید برای بازدهی در این سیستم را ایجاد می کند.

محمدی در ارتباط با این موضوع بیان کرد: ۴۰ مدرس خانواده دارای مدرک فوق لیسانس، در شهرقدس هستند که در هر مدرسه ۸ الی ۱۰ جلسه کلاس های آموزش خانواده را با هدف بالابردن سطح آگاهی خانواده ها برگزار می کنند.

وی در پایان سخنانش به این نکته اشاره کرد: 2 هزار و 200 دانش آموز ثبت نام کردند ودر مدارس حضور دارند و 2 هزار و 760 معلم که اکثرا هم تحصیلکرده هستند در این کلاس ها تدریس می کنند، ۱۰ درصد دانش آموزان هم در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل می باشند و فعالیت مدارس غیردولتی کمکی به آموزش و پرورش است.

رجبی کارشناس امور بانوان و جوانان آموزش و پرورش عنوان کرد: هدف برگزاری این جلسه شنیده شدن پیشنهادها توسط بانوان مسئول در سطح شهر است و به این نکته مهم هم باید اشاره کنم که کارشناسی امور بانوان مسئولیت های مهم و متعددی را داراست که رسیدگی به ۱۱۴ همکار سرپرست خانوار و رسیدگی به دانش آموزان بی بضاعت از جمله این مسئولیت ها می باشد و از مسئولین حاضر در این جلسه خواستارم که در شناسایی دانش آموزان بی بضاعت کوشا باشند و آنها را به آموزش و پرورش معرفی کنند.

/خبرنگار:نسترن خدابنده لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار