با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان صورت گرفت:

گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی شهر کرمان

کرمان(پانا) - گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی شهر کرمان با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی شهر کرمان

رضا طالبی زاده در گردهمایی سران دفاتر اسناد رسمی شهر کرمان که در تالار همایش های کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان برگزار شد، گفت: سند رسمی شناسنامه مالکیت محسوب می گردد و هرچه نقل و انتقال املاک با سند رسمی بیشتر رونق پیدا کند، دعاوی در دادگستری ها کاهش پیدا خواهد کرد و دفاتر اسناد رسمی منشأ خدمات شایانی برای دولت و جامعه در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه پایه گذار هسته اولیه دفاتر اسناد رسمی استان کرمان فرهیختگان و علما بوده اند گفت: در حال حاضر در سطح استان 210 دفترخانه اسناد رسمی وجود دارد که این دفاتر با عملکرد خوب و مثبت می توانند پشتوانه ای بزرگ برای رونق اقتصادی در استان باشند.

طالبی زاده گفت: در سال گذشته قریب 633 هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان تنظیم شد که نسبت به اسناد تنظیمی سال 95 رشد 18 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 291 هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه با نصب سامانه ی اخذ اثر انگشت و همچنین بهره برداری از دفاتر الکترونیک دفاتر اسناد رسمی، موفق شدیم زمینه فساد و تخلف را در دفاتر اسناد رسمی کاهش دهیم، گفت: اسقرار سامانه های مذکور در کنار بازرسی مستمر و نظارت دقیق منجر به کاهش 50 درصدی میزان تخلفات سردفتران در سال گذشته نسبت به سال 95 شده است.

وی بیان داشت: سردفتران در خصوص احراز اصالت تاییدیه های نقل و انتقال خودرو باید دقت کافی و لازم را به عمل آورند تا زمینه جعل تاییدیه های نقل و انتقال خودرو گرفته شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: تاکنون بیش از 100 تاییدیه جعلی نقل و انتقال خودرو در شهر کرمان کشف شده و جا دارد دستگاه های متولی، در خصوص تاییدیه های نقل و انتقال خودرو که متولی آن نیروی انتظامی است شاخص های امنیتی را برای جلوگیری از جعل بگنجانند.

وی گفت: به دلیل وجود شاخص های امنیتی متعدد، جعل در اسناد مالکیت تک برگ بسیار سخت است و در صورت جعل به راحتی قابل تشخیص می باشد که در این زمینه معدود اسنادی که تلاش شده بود به صورت جعلی به ادارات ثبت ارائه گردد شناسایی و مرتکبین تحت پیگرد قضائی قرر گرفته اند.

یادآور می شود در پایان جلسه، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن پاسخ به پرسش های مطرح شده از سوی سردفتران، نظرات ارشادی خود و دستورات لازم را برای تسهیل خدمترسانی به مردم صادر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار