مرکز مطالعات تالیف و نشر آثار علمی دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزادگفت مرکز مطالعات تدوین، تالیف و نشر آثار علمی این دانشگاه با نام «متنا» به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مرکز مطالعات تالیف و نشر آثار علمی دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، بیژن رنجبر گفت: طی یک سال گذشته فعالیت‌های زیرساختی برای اثرپذیر کردن پژوهش در دانشگاه آزاد انجام شده است و اولین کار مهم برنامه محور کردن فعالیت‌های پژوهش و فناوری در واحدهای دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی با محوریت فعالیت‌های پژوهش و فناوری به تمامی واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است، افزود: چنین برنامه‌ای در دانشگاه وجود نداشت. پس از تدوین این برنامه و تعیین یک برنامه عملیاتی یک ساله، سعی شد فعالیت‌های پژوهشی واحدهای دانشگاه برنامه‌محور باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد عنوان کرد: این برنامه با مشورت دبیران پژوهشی واحدها، مطالعات مستمر و باتوجه به پتانسیل واحدها تدوین و در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد قرار گرفت.

رنجبر خاطرنشان کرد: در این برنامه به صورت جز به جز برنامه‌های حوزه پژوهش و فناوری واحدها و مسیر هزینه بودجه پژوهشی مشخص شده است. همچنین مقرر شده واحدها هر سه ماه یک بار گزارشی از فعالیت‌های خود به معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه فعالیت‌های پژوهشی در واحدها به ارتقا کیفیت پژوهشی دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد، گفت: به‌طور حتم در سال‌های آینده این برنامه تقویت می‌شود و اثرات خود را نشان می دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه مرکز مطالعات تدوین، تألیف و نشر آثار علمی دانشگاه با نام «متنا» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: طبق تاکید رئیس هیات موسس و هیات امنا، دانشگاه باید به سمت تالیف کتب علمی پیش رود و این تالیفات را در واحدها تدریس کند. در همین راستا مرکزی برای انجام این امور راه‌اندازی خواهد شد که جزئیات عملی و اجرایی آن در آینده اعلام می‌شود.

وی بازنگری، تجمیع، تسهیل و هم روندسازی آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعدد در حوزه پژوهشی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: هم روند شدن بخشنامه‌ها با رویکرد تشویقی و در نظر گرفتن افزایش تولیدات علمی دانش‌بنیان و بحث درآمدزایی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار